28 سال است که غم از دست دادن پیرخمین بر شانه هایمان سنگینی می کند.

ما خدایا  کوکبی گم کرده ایمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛دل فرزندان خمینی کبیر برای پدرشان ،برای امامی که امت یک پارچه گوش به فرمانش بودند تنگ شده است .

خانه ساده و خشتی گلی امام راحل در خمین به مامنی برای عاشقان ولایت تبدیل شده که 28 سال است  غم از دست دادن پدر امت دلتنگشان  کرده است .
 
این روزها که آتش فقدان این پدر دلسوز بر جگر ملتی عاشق شعله می کشد بیت قدیمی اش در خمین  میعادگاه عاشقان روح الله است . 

 دوستداران انقلاب و ولایت در قالب کاروان های عشق از سراسر کشور در این خانه باصفا گرد هم آمده و ارادت قلبی خود را به پیر سفر کرده جماران بیان می کنند.

یکی از این دوستداران  کاروان طریق المهر است که سالهاست پای پیاده  مسیر 61 کیلومتری اراک تا خمین را طی می کنند تا با آستان بوسی بیت قدیمی امام راحل ارادت خود رابه پیر خمین  نشان دهند.

بوی یار از این خانه قدیمی با دالان های تو در تو مشام هر زائری را می نوازد و دلباختگان روح الله با حضور معنوی و عاطفی خود از این مکان تاریخی به دنیا ثابت می کنند گر چه امامشان در بین آن ها نیست اما راهش در میان عاشقان تداوم دارد.
 
 
دوستداران خمینی کبیر،خانه  تاریخی ایشان را غبارروبی و آب و جارو کرده و برای مراسم سالگرد رهبر فقید انقلاب  مهیا کرده اند.

 مراسم سالگرد ارتحال پیرخمین همزمان با 80 نقطه استان مرکزی در زادگاه و بیت تاریخی امام راحل در شهر خمین با حضور اقشار مردم و جمعی از مسولان روز 14 خرداد برگزار خواهد شد تامرحمی   برداغ عاشقان رو ح الله باشد. 
 
حجت‌الاسلام مرودشتی مسئول موسسه تنظیم و نشر اثار امام در خمین با اشاره به برگزاری بیش از ده ویژه برنامه در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در خمین  می گوید: سیاه‌پوش کردن  و غبار روبی بیت امام(ره) را  عاشقان  حضرت هرسال داو طلبانه انجام می دهند .

حجت‌الاسلام مرودشتی از برگزاری ختم قرآن با حضور قاریان و فعالان قرآنی در شب ارتحال امام راحل در بیت ایشان هم خبر می دهد.

بیت تاریخی و قدیمی امام خمینی (ره) درخمین در آستانه بزرگداشت رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب میعادگاه عشاق روح الله موسوی خمینی شده است.

امامی که سیره  اش  نقشه راهیست که با دفاع از اصل ولایت مطلقه فقیه و حکومت فقاهت راه و روش سعادت و نیکبختی فردی ، جمعی و ملی و  امت اسلام را نشان می دهد و نورهدایتش دشمنان را کور می کند.

 خمینی  کبیر که وقتی به وصیت نامه اش مراجعه می کنی می فهمی که  ایشان  دراندیشه های ناب اسلامی متخصص و اسلام شناسند.

 حجت السلام حسینی امام جمعه خمین می گوید: نظرات  امام خمینی(ره)در حوزهای قرانی فلسفی فقهی وعرفانی نه تنها مطرح است بلکه از مهترین نظرات و تفسیرات موجود در این حوزها ست.

احمدی از اساتید دانشگاه می گوید:امام خمینی فراتر از مرزهای جغرافیایی می اندیشیدندو این را در ابتدای وصیت نامه سیاسی الهی ایشان می توان دید که  مخاطبین خود را نه تنها ملت ایران بلکه ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت ومذهبی می دانند .

با بررسی وصیت نامه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مشخص می شود که وصیت نامه امام  راحل قویترین و غنی ترین وصیت نامه معنوی ایران اسلامی و دستور العملی ملی برای پیشرفت و توسعه و سرافرازی ایران محسوب میشود.

درروز رحلت پیرخمین  عاشقان زمزمه خواهند کرد:ما خدایا کوکبی گم کرده ایم،آفتابی در شبی گم کرده ایم،غمگنان خیزید و اشک افشان کنید،رو به کوی خود فراموشان کنید.

باشد که پیرو راه پیر سفر کرده و گوش به فرمان جانشینش باشیم.
 
انتهای پیام /ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.