شهر پیتسبرگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا که ترامپ گفته است به خاطر مردم آن از توافق پاریس خارج می‌شود، به نماد مقاومت در برابر این تصمیم او تبدیل شده است.

پیتسبرگ؛ نماد مقاومت در برابر تصمیم جنجالی ترامپ!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه خبری فرانس بیست و چهار گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  در توجیه خروج از توافق آب و هوایی پاریس گفت من انتخاب شده ام که نماینده مردم شهر پیتسبرگ باشم نه مردم  پاریس. به همین منظور دو تن از گزارشگران این شبکه  گزارشی از شهر و ساکنان آن تهیه کرده اند. 

 گزارشگر در ابتدای این گزارش گفت: پیتسبرگ قبلا قطب صنایع فولاد آمریکا بود. اما فعالیت این صنایع  تحت تاثیر بحران  سالهای 70  تا 80  میلادی قرار گرفت و  از آن بعد چهره این شهر به کلی تغییر کرد.

یکی از ساکنان میانسال شهر می گوید: « یادم می آید وقتی که خیلی جوان بودم  هوای اینجا چقدر آلوده بود، گاهی وقتها حتی نمی شد شهر را دید. پدرم می گفت این هوا برای ما خیلی بد است اما اکنون با گذشت سالها خیلی چیزها تغییر کرده است مثلا  این درختها رشد کرده اند».

 گزارشگر در ادامه گفت: فولاد جای خود را به   پژوهش در  زمینه  بخش سلامت، مالی و فناوری‌های پیچیده  داد و اقتصاد این شهر متنوع شد. برای همین وقتی  دونالد ترامپ  می گوید که می خواهد از مردم پیتسبرگ دفاع کند،  بیشتر ساکنان شهر آن را نمی پذیرند.

بیل پدوتو، شهردار دموکرات این شهر هم از اولین شهرداران  آمریکا بود که روز پنج شنبه متعهد شد به تلاش‌هایش برای مقابله با تغییرات اقلیمی  ادامه دهد.

اما پیتسبرگ تنها شهری نیست که بر ادامه پایبندی خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید کرده است، مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک هم طرحی جایگزین پیشنهاد کرده است. 30 شهردار و 3  فرماندار و بیش از 80 تن از شخصیت‌های دانشگاهی هم پایبندی خود را  برای مقابله با تغییرات اقلیمی اعلام کرده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار