کری: جهان به حال ترامپ که نمی‌داند چه می‌گوید، هم می‌گرید و هم می‌خندد

وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ با سی‌ان‌ان، سیاست دونالد ترامپ در قبال محیط زیست را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت سی‌ان‌‎ان، روز جمعه، جان کری – وزیر خارجه سابق آمریکا – در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت "جهان به حال رئیس جمهور آمریکا، که نمی‌داند چه می‌گوید، هم می‌گرید و هم می‌خندد."

جان کری که پیشتر وزیر خارجه دولت باراک اوباما – رئیس جمهور پیشین آمریکا – بوده است، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – را به دلیل تصمیم وی مبنی بر خروج کشورش از توافق آب و هوایی پاریس، سرزنش کرد.

وی در این مصاحبه گفت: "می‌خواهم از دونالد ترامپ بپرسم آیا فکر می‌کند شی جین پینگ – رئیس جمهور چین –، امانوئل مکرون – رئیس جمهور فرانسه –، ترزا می – نخست وزیر انگلیس – و آنگلا مرکل – صدر اعظم آلمان – نمی‌دانند چه می‌گویند؟ آیا آن‌ها احمق هستند؟ آیا او (ترامپ) می‌خواهد آن‌ها را به ساده‌لوحی و باور به یک فریب متهم کند؟"

پیشتر ترامپ گفته بود مسئله گرمایش جهانی فریبی از جانب چین است تا صنایع آمریکا را دچار مشکل کند. روز پنجشنبه، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش از توافق آب و هوایی پاریس که به امضای 195 کشور رسیده است، خارج خواهد شد.

کری افزود: "این یکی از تحقیرآمیزترین -- و به صراحت بگویم احمقانه و خطرناک‌ترین – گام‌های مخربی است که من در تمام زندگی خود دیده‌ام."

وی همچنین در این مصاحبه گفت رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در دولت کنونی آمریکا فردی "افراطی" است که به علوم محیط زیست باور ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار