مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از 18 هزار دانش آموز اردبیلی در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری در نشست تخصصی با اعضای کارگروههای درسی ابتدایی استان با بیان اینکه در استان اردبیل تعداد 18 هزار و 577 نفر دانش آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل می باشد افزود: این تعداد 57 درصد از کل دانش آموزان استان را در بر می گیرد، بنابراین توجه به این دوره آموزشی از اولویت های آموزش و پرورش استان می باشد.

وی با اشاره به پراکنگی جمعیت در استان و نیز دایر بودن مدارس دوره ابتدایی در یک هزار و 495 روستا استان به اهمیت این دوره آموزشی تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین با عنوان اینکه 65 درصد از مدارس استان چند پایه هستند و 16 درصد از کل دانش آموزان را در خود جای داده اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تحت پوشش بردن تعداد کثیری از دانش آموزان حتی در دور افتاده ترین نقطه کشور در میان کشورهای در حال توسعه از لحاظ شاخص آموزش در ردیف بالایی قرار دارد.

ناصری با بیان اینکه گروه های آموزشی موتور محرک آموزش می باشد، تصریح کرد: حضور گروه های آموزشی به خصوص در کلاس همکارانی که سابقه کم دارند، می تواند ضمن هدایت و راهنمایی، باعث انتقال تجربه و خلاقیت های عرصه آموزش شود.

وی افزود: کشورهایی که در مسیر توسعه خود با مشکلاتی مواجه می شوند، برای اینکه به اهداف خود در زمینه آموزش برسند، ناچار به بازنگری دوره ابتدایی می پردازند و با تجدید نظر در محتوا، روش های تدریس و تربیت نیروی انسانی مشکلات موجود در راه توسعه را مرتفع می سازند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.