رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب از برگزاری 5 کلاس آموزشی ترویجی مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛صفدر منوچهری تبار رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب اظهار داشت: 150 نفر در این کلاس های آموزشی راهکارهای پیشگیری، کنترل و مقابله با این بیماری را فراگرفتند.
 
وی تب کریمه کنگو را یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات عنوان کرد و گفت: این بیماری از راه تماس مستقیم با دام آلوده و یا خون و مایعات بدن دام آلوده و همچنین از طریق گزش کنه به انسان منتقل می شود.
 
این مقام مسئول افزود: افرادی که به‌ صورت مداوم با دام و حیوانات سروکار دارند از جمله دامداران، قصاب ها، کارکنان کشتارگاه ها و... از بیشترین ریسک دریافت ویروس برخوردارند.
 
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب رعایت نکات بهداشتی اولیه، عدم تماس مستقیم با حیوان و خودداری از مصرف کشتار غیرمجاز را از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری برشمرد.
 
منوچهری همچنین از شهروندان خواست که از خريد گوشت كشتار غيرمجاز در معابر اکیدا خوددارى کرده و حتما گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
 
وی تصریح کرد: هرچند شیوع این بیماری سریع و جزو بیماری‌های کشنده به‌حساب می‌آید، اما تشخیص زودهنگام تب کریمه‌ کنگو در انسان قابل درمان است.
 
این مقام مسئول یادآور شد: شماره های تماس 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 به عنوان پل ارتباطی شهروندان با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه است که آماده دریافت گزارشات،  انتقادات و پیشنهادات مردمی است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.