مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان كرمانشاه از مرز پرويزخان بعنوان دومين مرز فعال كشور در امر ترانزیت كالا خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بهمن خسروانی اظهار کرد: آمار و اطلاعات حاکی از این است که طی دو ماهه ابتدای امسال، حدود یک میلون و 440 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده که این مقدارنسبت به مدت مشابه سال قبل 8.6 درصد افزایش داشته است.

وی تصريح كرد: بعد از مرز شهید "رجایی" با اختصاص 35 درصد از سهم ترانزيت ورودی به كشور، مرز زمينی "پرویزخان" با 15 درصد در جایگاه دومين مرز فعال کشور قرار دارد.
 
خسروانی خاطرنشان کرد: مرز شهید رجایی، پرویزخان و بازرگان کماکان سه مرز اول فعال در حوزه ترانزیت ورودی کالای کشور محسوب شده و مرزهای زمینی باهنر، لطف آباد و سرخس به ترتیب در جایگاه های چهارم تا ششم قرار دارند.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه یادآور شد: 71 درصد از حجم ترانزیت ورودی کشور از طریق مرزهای رجایی، پرویزخان، بازرگان و باهنر انجام می‌شود.

وی در خصوص مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی دو ماه گذشته، گفت: مسیر پرویزخان به بندر امام با 216 هزار و 264 تن بار پر ترددترین مسیر کشور شناخته شد.

خسروانی افزود: به ترتیب ترانزیت مازوت با 236 هزار و 960 تن، برنج با 36 هزار و 430 تن و انواع پنبه با 30 هزار و 924 تن، سه کالای عمده عبوری از مرزهای کشور به شمار می‌آیند.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
یاد شهیدان گد ۴۴۶ لشگر ۱۶ زرهی قزوین که نقش فعالی در پاکسازی اراضی الوده به مین این بازارچه را داشتند گرامی میداریم