عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری منجر به افزایش نرخ اشتغال می‌شود، گفت: حضور گردشگران می‌تواند بسیاری از صنوف دیگر را به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم فعال سازد.

مهدی معصومی اصفهانی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش نرخ اشتغال با توسعه صنعت گردشگری کشور عنوان کرد: گردشگردی در کل دنیا در زمره مشاغل پردرآمد و بی حاشیه محسوب می‌شود، چراکه نیاز آن‌چنانی به سرمایه نداشته و منابع مالی از طریق سرمایه‌های مردمی و غیر متمرکز تأمین می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تحقق این امر نیازمند امنیت، تداوم و نظم است، افزود: در واقع این خود مردم هستند که باید زیرساخت‌های اولیه این مسئله را فراهم کنند. حضور گردشگران می‌تواند بسیاری از صنوف دیگر از جمله هتل‌ها، رستوران و شرکت‌های حمل و نقل را به دو صورت مستیقم و غیر مستقیم فعال سازد.
 
معصومی اصفهانی ضمن قیاس وضعیت صنعت گردشگری در دوران تحریم و پسابرجام بیان کرد: آنچه که حائز اهمیت است، ارتباط میان ملت هاست، لذا تحریم‌ها تأثیر جدی در این حوزه نداشته و کمبود مراکز اقامتی علت اصلی کمرنگ شدن این صنعت بوده است.
 
این عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: در حال حاضر توسعه این مراکز در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی می‌شود ظرف ۲ سال آینده بر اثر افزایش رفت و آمدها، امنیت هر چه بیشتر حضور سرمایه گذاران مهیا شود.
 
وی ضمن تأکید بر اینکه توسعه صنعت گردشگردی مستلزم دیپلماسی مناسب و تعامل با سایر کشور‌ها است، اظهار داشت: زمانی که ارتباطات گسترش یابد و رفت و آمد‌ها تسهیل گردد، به مرور زمان مسائل و مباحث اقتصادی مطرح شده و منجر به جذب سرمایه گذاری خارجی می‌شود.
 
معصومی اصفهانی در پایان بیان کرد: سفیر فرانسه در نشستی که چندی پیش در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، تأکید کرد که به منظور گسترش تبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری در وهله نخست می‌بایستی مردم کشور ما در بازدید از ایران، متوجه جذابیت‌های آن شوند، سپس اقدام به همکاری خواهند کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار