نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح کارورزی در صورتی که با نکات مطرح شده از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به مرحله اجرا برسد مطلوب است و مجلس شورای اسلامی هم از عملیاتی شدن آن در مجلس حمایت می‌کند.

نمایندگان کارگری نقاط ضعف طرح کارورزی را مطرح کنند/با اصلاح قوانین مشکلات را رفع می‌کنیممحمد وحدتی هلان، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اجرای طرح کارورزی در کشور اظهار داشت: این طرح با هدف افزایش اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق آموزش مهارت در محیط کار با عنوان کارورزی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آغاز شده است.

وی افزود: کارجویان و بنگاه‌های متقاضی کارورزی می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموختگان بیکار با استناد به ماده ۴ «آیین نامه نظام هماهنگ اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی» برای برخورداری از مزایای این طرح باید دارای شرایط تعیین شده باشند، مطرح کرد: دستمزد این افراد به میزان یک سوم حداقل حقوق مصوب سال ۹۶ از سوی دولت پرداخت می‌شود که حدود ۳۱۰ هزار تومان برای هر فرد است.

وحدتی هلان عنوان کرد: اجرای این طرح در صورتی که با نکات مطرح شده ازسوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به مرحله اجرا برسد مطلوب است و ما نیز از عملیاتی شدن آن در مجلس حمایت می‌کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مخالفت نمایندگان کارگری از اجرای این طرح در کشور بیان کرد: نمایندگان کارگری باید با بررسی دقیق این طرح مشکلات آن را بررسی و پیشنهادات خود را مطرح کنند،چرا که تنها مخالفت کردن با طرح، مشکل بیکاری را در کشور برطرف نمی کند.

وحدتی هلان در پایان با تاکید بر اینکه اجرای طرح های اشتغالزایی جوانان باید با حمایت‌های بیشتری همراه باشد، تصریح کرد: در صورتی که در زمان اجرایی شدن این طرح مشکلاتی برای متقاضیان به وجود آید، ما با اصلاح قوانین ایرادات را برطرف می کنیم.

انتهاى پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار