معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:بازنشستگانی که تمایل به تشکیل تعاونی داشته باشند از معافیت 25 درصدی مالیات و ضمانت صندوق تعاون برای تسهیلاتی که نیاز دارند بهره مند می شوند.

معافيت ٢٥ درصدي مالياتي بازنشستگان متقاضي تشكيل تعاوني/ عضویت 5 میلیون نفر در تعاونی های مصرف کشور
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛حمید کلانتری، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین امضای تفاهم نامه معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه تعاون یک مدل اقتصادی مبتنی بر مشارکت جمعی است اظهار داشت:تشکیل تعاونی از سوی افرادی که دارای منافع مشترک هستند با تسهیل مسیر از سمت دولت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه ٧٠ درصد حمل و نقل کشوری در عرصه تعاونی‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: بیش از ٩٠ درصد صیادان و لنج داران عضو تعاونی‌ها هستند و به کشور خدمت می‌کنند.

 کلانتری ادامه داد: ١٠ هزار و ٨٠٠ تعاونی مسکن که به احداث مسکن برای اعضای تعاونی اقدام کرده اند، هم اکنون در کشور فعالیت می‌کنند. 

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ٥ میلیون نفر در تعاونی‌های مصرف کشور عضو هستند، عنوان کرد: هزار و ٩٠٠ تعاونی در قالب آموزش مدارس غیر انتفاعی یا آزاد مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه 2100 تعاونی هم اکنون در قالب خدمات بهداشتی در کشور فعالیت می کنند، افزود: تشکیل تعاونی برای بازنشستگان علاوه بر اینکه باعث انتقال تجربه های آن ها  به نهادها یا دستگاه های مربوطه می شود، در کمک به تامین مخارج زندگیشان هم نقش موثری دارد. 

کلانتری ادامه داد:  بازنشستگان در راستای بازگشایی این تعاونی ها می توانند مشاغلی که در گذشته به آن مشغول بوده اند انتخاب و در آن زمینه فعالیت خود را آغاز کنند. 

معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در هر سازمانی تشکیل یک تعاونی با حضور بازنشستگان منجر به پیشرفت آن مجموعه خواهد شد، گفت: پلیس +10با بهره گیری ازبازنشستگان نیروی انتظامی در تسریع خدمت رسانی به مردم نقش به سزایی داشته است.

وی از حضور 110 تعاونی با گرایش های مختلف شغلی در کشور خبر داد و بیان کرد: بازنشستگانی که تمایل به تشکیل تعاونی داشته باشند از معافیت 25 درصدی مالیات و ضمانت صندوق تعاون برای تسهیلاتی که نیاز دارند بهره مند می شوند. 

کلانتری با تاکید بر اینکه دولت دخالت مستقیم اجرایی در تشکیل این تعاونی ها ندارد، تصریح کرد:وزارت کار باید در احداث این تعاونی ها بر اساس چارچوب قوانین کشوری عمل کندو تنها به عنوان  تسهیل کننده مسیر ورود پیدا خواهیم کرد. 

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معافیت 100 درصدی مالیات بازنشستگانی که تقاضای تشکیل تعاونی کشاورزی را دارند با شرایط خاص قابل اجرا دانست.

وي در پايان در پاسخ به اين سوال كه سرمايه اصلي تشكيل اين تعاوني ها چگونه بايد از سوي بازنشستگان با توجه به شرايط كنوني تامين شود مطرح كرد: بازنشستگان مي توانند با هزينه كرد٥٠ درصد پاداش بازنشستگي كه دريافت مي كنند نسبت به تشكيل تعاوني مورد نظر اقدام كنند.

گفتنی است؛ طرفین امضای این تفاهم نامه متعهد به بکارگیری ظرفیت های بالقوه و بالفعل و امکانات دو طرف به منظور ایجاد و تقویت زمینه های تشکیل و توسعه تعاونی متشکل از بازنشستگان و فرزندان آن ها هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار