وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: معضل بیکاری و مسأله اشتغالزایی با حمایت از کارآفرینان داخلی و فراهم کردن شرایط فعالیت آن ها رفع می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جشنواره معرفی کارآفرینان برتر سال 95 امروز(سه شنبه دوم خردادماه) با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کارآفرینان منتخب، در ساختمان مرکزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: راه توانمندسازی گروه های حساس جامعه به ایجاد شغل و حمایت از کارآفرینان بستگی دارد.

وی افزود: در حال حاضر در کشور به فعالیت 2 جنبش برای محو فقر و ایجاد اشتغال نیاز داریم و با عملکرد موفق این دو جنبش در نهایت به شکوفایی جامعه و رفع بیکاری دست خواهیم یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط فعلی نیازمند ایجاد 955 هزار شغل در سال هستیم تا پاسخگوی نیازمندی جوانان جویای کار باشیم.

ربیعی تصریح کرد: حدود یک دهه از پرداختن به موضوع کارآفرینی در ایران می گذرد و امروز وزارت کار در کارآفرینی فردی و سازمانی تا حدودی موفق بوده است.

وی ادامه داد: در جامعه امروزی راه حل های معروف و مرسوم برای رفع معضل بیکاری، چاره‌ساز نبوده و در این زمینه به جذب سرمایه های ویژه کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان و محدودکردن واردات نیازمندیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تفکر مبارزه با فقر، هدفی است که از راه تولید و افزودن و ارزش دادن به سرمایه های داخلی و تقویت تولیدات کوچک اجرایی می شود.

ربیعی اضافه کرد: از کار در یک خانه کوچک تا اشتغالزایی در یک کارخانه بزرگ، باید فعالیت ها را مورد حمایت قرار دهیم و با در هم آمیختن و افزودن سرمایه ها میزان تولیدات را افزایش و همچنین رعایت اخلاق مداری را مورد توجه قرار دهیم تا اهداف اشتغال زایی محقق شود.

وی افزود: در حین احترام به روش های اشتغالزایی و کارآفرینی گذشتگان است که ما می‌توانیم در کارآفرینی با روش‌های امروزی و توانمند سازی گروه های جویای کار عملکرد خوبی را ارایه کنیم.

وزیر رفاه اظهار داشت: ایران برای پیشرفت مناسبت های اقتصادی کشور و اشتغالزایی نیازمند ارتباطات گسترده جهانی و ایجاد سریع شغل توسط شرکت هایی با رویکرد رشد کارآفرینانه است.

در پایان مراسم با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از کارآفرینان منتخب سال 95 تقدیر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار