تاکنون 440 میلیارد ریال برای اجرای چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان هزینه شده است.
وی بیان کرد که عملیات ساخت چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان هم اکنون در 2 قطعه گچساران به باشت و گچساران به بهبهان در حال اجراست.
هم اکنون 25 کیلومتر از این طرح در مسیر گچساران به باشت در حال بهره برداری است.
احمدی گفت که چهار خطه گچساران به بابامیدان 11 کیلومتر طول و میزان پیشرفت فیزیکی آن 70 درصد است.
وی تصریح کرد که جاده گچساران به بهبهان نیز از فلکه نرگسی تا پل خیرآباد به طول 40 کیلومتر در دست احداث است که این قطعه هم 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
برای اجرای این طرح تاکنون یک میلیون و 307 هزار و 219 متر مکعب خاکبرداری، 808 هزار و 703 متر مکعب خاکریزی، 44 هزار و 949 متر مکعب بتن ریزی و 69 هزار و 75 تن آسفالت انجام گرفته است.
احمدی بیان کرد: طرح چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان بیش از 150 کیلومتر طول دارد.
وی ابراز داشت:108 کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد،25 کیلومتر در استان فارس و 17 کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت چهار خطه شدن این مسیر در کاهش سوانح جادهای به دلیل ترانزیتی بودن این مسیر افزود: تسهیل در عبور و مرور، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی جاده، تأمین رفاه و آسایش مردم از اهداف اصلی این طرح است.
وی تصریح کرد: طرح ساخت چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان که عملیات اجرایی آن در سال 1393 شروع شد بر اساس برنامه زمان بندی باید تا سال 99 بهره برداری شود.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن حدود 142 کیلومتر دارای کمترین طول بزرگراه در کشور است.
شاخص برخورداری این استان از بزرگراه تا سال 92 کمتر از 50 کیلومتر بود.
چهار هزار و 764 کیلومتر راه روستایی، یک هزار و 141 کیلومتر راه اصلی، 505 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقهای کوهستانی در جنوب غرب ایران قرار گرفته است.
انتهای پیام/ش