دعای ابوحمزه ثمالی، منسوب به حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع)، دریایی از معارف بندگی و راهنمایی برای ما در مسیر عبادت معبود بی همتا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، در ماه مبارک رمضان، ذکر و عبادت خداوند، آن هم با دعایی نقل شده از زینت عبادت کنندگان دو عالم ، حضرت امام سجاد علیه السلام ، توفیق عظیمی است که نیل به آن هم مرهون لطف و عنایت حضرت حق است .
همراه میشویم با ادامه ترجمه نسبتا آزاد دعای ابوحمزه ثمالی تا روحمان را از لذت عبادت معبود سیراب کنیم :

* * *

خداوندا ؛ تو با بندگانت بسیار مهربانی و آنقدر بخشنده ای که گستره عفوت ما را هم در بر می گیرد .
خداوندا ؛ فضل و رحمت تو هیچگاه کم نشده و نخواهد شد .
پروردگارا ، ما فقط به عفو همیشگی تو ، فضل و کرم بی حد تو و رحمت نا منتهای تو امید داریم .
خدایا می دانم با مهربانی با ما رفتار می کنی و ما را از امید و آرزوهایی که به تو داریم محروم نمی سازی . و از کرم و بخشندگی ات غیر از این رفتار مهربانانه ، انتظار نداریم .
پروردگارا ؛ به راستی که ما در باره فضل و بخشش تو آرزوهای بزرگ و امیدهای فراوان داریم .
ای کسی که گناه بندگانت را می پوشانی ، ما تو را نافرمانی کردیم ولی امیدواریم که تو گناهان ما را بپوشانی .
خداوندا با این حال استغاثه و التماس ؛ تو را می خوانیم و امیدواریم تو جواب ما را به خوبی بدهی و ما را به امیدها و ارزوهایی که از فضل و بخشش تو داریم برسانی .
ای مولای ما ٬ به راستی می دانیم به خاطر اعمالمان سزاوار چه پاداشی هستیم ولی آنچه که تو درباره ضعف و بیچارگی ما میدانی و آنچه ما درباره بزرگی و فضل تو میدانیم حکم میکند که ما را ازدرگاهت ناامید نرانی .
ای بخشنده ؛ گرچه ما لیاقت رحمت و بخشش تو را نداریم ولی تو شایستگی آن را داری که بر ما گنهکاران ببخشی.
خدایا تو به احوال ما دانایی و از فقر و بیچارگی ما خبر داری. تو نسبت به ما مهربان هستی و یقین دارم از درگاه بخشش تو محروم باز نمی گردیم . خدایا ما مشتاق و امیدوار به درگاهت آمده ایم و تو شایسته آنی که ما گنهکاران را به فضل و رحمتت ببخشی .
الهی فضل و کرم تو هیچگاه کم نمیشود ، به احسان و نیکوکاری خود به ما عطاء کن که بسیار محتاج عطای تو هستیم .
ای خدای بخشنده ، تو را سپاس میگوئیم که ما را به نور معرفتت هدایت فرمودی و به فضل ورحمتت از غیر بی نیاز گرداندی و شب و روز در میان نعمتهایت پرورش دادی .
ای کسی که گناه بندگانت را میپوشانی ، گناهان ما از هر کس پنهان بماند پیش تو پنهان نیست. از تو طلب عفو و آمرزش داریم و با توبه کردن به درگاهت باز می گردیم .
ای خدا تو با بذل نعمت های گوناگون به ما محبت و مهربانی می کنی و در مقابل ما به نفرمانی و گناه می پردازیم، با وجود این بازهم خیر و برکت تو پیوسته بر ما نازل میشود . در مقابل این همه رحمت وبزرگی ات سر بر سجده شکر می گذاریم و میگوییم : خداوندا ؛ سپاس .

به قلم. س . جعفری باشگاه خبرنگاران جوان کرمان
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار