در ماه با برکت رمضان هم نوا با امام سجاد علیه السلام می شویم و از خداوند مهربان میخواهیم ما را جزو مشتاقان عبادت خودش قرار دهد.

نجوایی با دوست - بخش ششمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در ماه با برکت رمضان هم نوا با امام سجاد علیه السلام می شویم و از خداوند مهربان میخواهیم ما را جزو مشتاقان عبادت خودش قرار دهد و پاداش روزه داری مان را درک لذت عبادت در این ماه عزیز قراردهد. با هم قسمت دیگری از ترجمه نسبتا ازاد دعای ابوحمزه ثمالی را زمزمه می کنیم.

*   *   *

ای خداوندی که بهترین نیکوکارانی ؛ ای کسی که نعمت را به ما ارزانی می داری ، ای کسی که صاحب فضل وکرم هستی ، من مطمئن هستم که اعمالم نمیتواند مرا از قهر تو و قدرت مجازات تو نجات دهد و تنها به فضل و مهربانی که به ما داری اعتماد دارم و تکیه می زنم .

خداوندا ، چشم ما فقط ما به فضل و احسان توست . ای بخشنده ؛  تو شایسته ای که خلق از تو بترسند و همزمان  به مغفرتت امیدوار باشند .

ای مهربان ترین مهربانان ، با خلق خود هم به بذل نعمت احسان می کنی و هم به کرمت از گناهانشان درمی گذری. پروردگارا نمی دانیم کدامیک از نعمت هایت را سپاس گوییم ؛ آن نیکیهایی که پراکندی یا آن همه زشتیهای ما را که پوشاندی .
خدایا تو را سپاس می گویم که در بلاها دستمان را گرفتی و امتحانات سخت را برما آسان ساختی و یاری مان کردی تا درامتحانات موفق شویم .

ای خالق مهربان جهان هستی ، تو را شکر می گویم که مرا از بدترین بلاها نجات دادی و به من عافیت بخشیدی .

تو بخشنده  مهربانی هستی که هر کس را که به تو مهر می ورزد دوست داری و قلب کسی را که به درگاه تو آمده است شاد می کنی . 

یا لطیف ، بهترین سودها را کسی برده است که رشته علاقه و وابستگی را از همه کس و همه چیز بریده و آن را تنها به تو پیوند زده است . 

ای خداوند مهربان ، کردار ما زنشت و ناپسند است اما از تو میخواهیم به مهر خویش از زشتی کارهای ناپسند ما درگذری.

ای خداوند جهانیان ؛ حتی آن گنهکاری را که از روی نادانی با تو دشمنی میکند و به کارهای زشت روی آورده است  رها نکرده ای و کرم و لطف تو شامل حال او هم می شود .

خدایا صبرت در برابرکارهای ناشایست من زیاد است ؛ مرا ببخش  ودستم را بگیر تا هدایت شوم .

ای مهربانترین مهربانان و ای بخشنده ، در برابر نعمت های بیشماری که به ما عنایت کردی اعمال نیکمان بسیار ناچیز است و با وجود لطف و کرم بی  انتهای تو چگونه میتوانیم اعمال نیک خود را بسیار بدانیم .

خدایا با وجود رحمت واسعه و بی پایانت ، نمیدانم چگونه وقت توبه و بازگشت برای گنهکاران تنگ خواهد شد .

ای کسی که آمرزش بی حساب داری و ای آنکه دستت برای رحم کردن و بخشیدن گشوده است ؛ ما را ببخش .

به قلم س. جعفری . باشگاه خبرنگاران جوان کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار