رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد هیچ‌یک از نامزدهای انتخاباتی آلمان را بر دیگری ترجیح نمی‌دهد و تلاش می‌کند در قبال این کشور رویکردی سازنده داشته باشد.

پوتین: هیچ‌یک از نامزدهای انتخاباتی آلمان را بر دیگری ترجیح نمی‌دهمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تأکید کرد هیچ‌یک از نامزدهای انتخاباتی آلمان را بر دیگری ترجیح نمی‌دهد، بلکه تلاش می کند رویکردی سازنده در همکاری با آلمان داشته باشد. 

رئیس جمهور روسیه در دیدار خود با مدیران رسانه های روسی و خارجی در سن پترزبورگ در حاشیه بیست و یکمین مجمع سالانه اقتصادی بین المللی در سن پترزبورگ، درباره علل ترویج روسیه‌هراسی (در غرب) گفت اولاً و مهم‌تر از همه من می خواهم به علل ریشه ایِ این گفتمانِ ضد روسی بپردازم. اینکه این مسئله از سوی برخی از کشورها مطرح می شود، دشوار است. چه دلایلی برای آن وجود دارد؟ به عقیده من، دلیل اصلی این است که ما شاهد تأسیس جهانی چند قطبی هستیم و حامیان دنیای تک قطبی از آن خوششان نمی آید. آن‌ها که جهانِ تک قطبی را ترجیح می دهند، همواره علیه جهانِ چند قطبی می جنگند. این شرایط همچنین با تلاش روسیه برای تأمین منافع قانونی خود مرتبط است. من بر قانونی بودن این منافع تأکید می کنم. این نخستین علت است.

پوتین افزود: علت دوم این است که چندی پیش برخی از کشورها تلاش کردند مانع دفاع روسیه از منافع خودش شوند. آن‌ها علیه قانون عمل می کردند؛ اما، اکنون می بینند که چنین اقداماتی اصلاً مؤثر نیست، بلکه نتیجه معکوس می دهد. این منتهی به نوعی آزردگی آن‌ها می شود. آن‌ها هنوز می خواهند برای دفاع از منافع خود، شرایط را بدتر کنند. با این حال، تلاش می کنند تا چیزی از هیچ و بهانه ای برای خود پیدا کنند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه، پرسید این روند (روسیه هراسی) تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ وی خودش به این سؤال پاسخ داد: من امیدوارم که این مسئله خیلی طول نکشد و تا ابد ادامه نیابد؛ دست کم به این دلیل که آن‌ها باید بفهمند که این اقدام (روسیه ستیزی) غیر سازنده است و برای همه زیان بخش است. این اقدام حتی برای کسانی که آن را آغاز کرده اند، زیان بخش است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار