رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر گفت: امام خمینی (ره) همواره تاکیدشان بر این بود که راه سازش با کشورهایی که با ما سرجنگ دارند و متجاوزند، وجود ندارد.

یحجت‌الاسلام سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با دیدگاه امام خمینی (ره) نسبت به رابطه ایران با سایر کشورها اظهار داشت: امام خمینی (ره) همه کشورهای اسلامی را دعوت به وحدت می‌کردند و تاکیدشان بر این بود که کشورهای اسلامی باید با هم متحد شوند و در مقابل دشمنان و متجاوزان ید واحدی داشته باشند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر ادامه داد: دیدگاه امام خمینی (ره) در مورد نوع ارتباط کشورهای اسلامی با مستکبران و متجاوزان کاملا منطبق بر آیات قرآن بود.

روحانی با بیان اینکه قرآن ملت‌های مسلمان را دعوت می‌کند که با کشورهایی که روحیه استکباری دارند متحد نشوند و حتی کسانی را که با متجاوزان و مستکبران متحد می‌شوند را منافق می‌خواند، متذکر شد: امام خمینی (ره) هم مطابق با دیدگاه قرآن تاکیدشان بر این بود که راه سازش با کشورهای مستکبر و متجاوز وجود ندارد و ما باید با کشورهایی ارتباط داشته باشیم که با ما سر جنگ ندارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد ناآگاه می‌گویند چه فرقی میان آمریکا با کشورهایی چون روسیه، فرانسه و چین است که ما می‌توانیم با این کشورها رابطه برقرار کنیم اما با آمریکا رابطه نداریم که باید آنان را به آیات صریح قرآن درباره نوع رابطه با کشورهای مستکبر و متجاوز ارجاع داد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر با اشاره به اینکه در قرآن کفار به دو دسته کفار حربی و غیرحربی تقسیم شده‌اند، گفت: کافران حربی کسانی هستند که علیه کشورهای اسلامی و مسلمانان توطئه می‌کنند که اسلام هر گونه سازش با این‌ها را جایز ندانسته و ناروا می‌داند اما در مقابل برخی دیگر هستند که یا روحیه تجاوز و یا قدرت آن را ندارند که مسلمانان می‌توانند با این کشورها ارتباط داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه طبق وصیت حضرت امام (ره) ایران می‌تواند با دولت‌ها و کشورهایی که روحیه تجاوزگری و توطئه‌ علیه مسلمانان ندارند تعامل داشته باشد، متذکر شد: از آنجایی که خوی دولتمردان آمریکا درندگی و تجاوز است، آنان نه تنها علیه کشورهای اسلامی و مسلمانان توطئه می‌کنند بلکه علیه بشریت هم توطئه می‌کنند و با هیچ کشوری نمی‌توانند رابطه عادی و  حسنه داشته باشند.

رئیس بنیاد تاریخ‌ پژوهی ایران معاصر تصریح کرد: امام خمینی (ره) هیچ‌گاه در موضع سیاست و کشورداری از خودشان نظر ارائه نمی‌دانند بلکه دیدگاهشان کاملا برگرفته از قرآن بود و تا وقتی که آمریکا روحیه تجاوزگری و امپریالیستی دارد و می‌خواهد کشورهای دنیا را غارت و ملت‌ها را تحقیر کند و در کشورهای اسلامی جنگ و خون‌ریزی راه بیاندازد، مسلمانان نمی‌توانند با این کشور رابطه داشته باشند.

وی با بیان اینکه طبق آیه صریح قرآن کسی که با کشورهایی چون آمریکا رابطه برقرار کند منافق است، خاطر نشان کرد: همچنان که امام خمینی (ره) فرمودند تا آمریکا روحیه گرگ‌صفتی دارد، هر گونه نزدیکی با این کشور رابطه گرگ و میش است و هیچ انسان عاقل و آگاهی تن به چنین خطایی نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار