رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین گفت: دیدگاه امام خمینی (ره) به مظلومیت مردم فلسطین تکیه داشت، ایشان مسئله فلسطین را یک موضوع اعتقادی و ایمانی می‌دانستند.

دیدگاه امام خمینی (ره) به مظلومیت مردم فلسطین تکیه داشت
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمد البحیصی رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: انقلاب اسلامی با تکیه بر نیروی جوانان خود پیروز شد.
 
وی افزود: از دهه 60 قرن گذشته، دیدگاه امام خمینی (ره) به مظلومیت مردم فلسطین تکیه داشت، ایشان مسئله فلسطین را یک موضوع اعتقادی و ایمانی می‌دانستند و آن را در دایره تکلیف شرعی و واجب این قرن می‌شمرد.
 
رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین ادامه داد: اصول چهارگانه امام راحل بدین شکل بود که قرآن رکن اول بود و  ایشان در کتاب خدا تدبر کردند و به عنوان یک انسان عارف فلسطین و قدس و مسجد الاقصی را  یک نشانه محکم و نماد اصیل برای این موضوع در نظر گرفت؛ آن چنان که قدس قبله اول مسلمانان و ایستگاه عروج به سمت نبی اکرم (ص) بود.
 
محمد البحیصی گفت: امام (ره) فلسطین را محیط پرورش و رشد بشیریت و آزادی از چنگال طاغوت و جباران می‌دانست.
 
وی افزود: امام (ره) فلسطین را محور وحدت و اجتماع کلمه الهی یافت و فلسطین را به عنوان پروژه‌ای که استکبارگران می‌خواستند از طریق آن در جهان اسلام نفوذ کنند و جهان اسلام را دو نیمه کنند؛ و در خلال آن تمامی جنایات رژیم غاصب و مستکبر صهیونیست را محکوم نمود و در برابر این رژیم قیام کرد.
 
رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین با بیان اینکه امام (ره) سیره رسول‌الله (ص) را رکن دوم می‌دانست، عنوان کرد: پیام رسالت ایشان همراهی با مظلوم و مبارزه با ظالم بود و به همین خاطر و در راستای رسول خدا (ص) زندگی کرد و دوستی با خاندان اهل بیت (ص) را سزاوار تر از هر چیز دیگری می‌دانست.
 
رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین افزود: رکن سوم و چهارم مبارزه‌ای بود که ملت شریف ایران در زمان طاغوت با رژیم غاصب صهیونیستی انجام دادند و با رهبری امام (ره) موفق به پیروزی شدند و ادامه این نهضت با رهبری داعیانه آیت الله خامنه‌ای ادامه یافت.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: سیره رسوال‌الله (ص) سه چیر را به ما آموخت که در قضیه فلسطین باید بر این سه چیز تکیه نمود. وحدت، امر به معروف و مبارزه باجنایت‌کاران و جریمه مجرمان نکاتی بود که در قضیه فلسطین باید بر آن‌ها تکیه کرد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار