نمایشگاه کتاب، شهریورماه سال جاری در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب در زنجان
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نمایشگاه کتاب زنجان در شهریورماه خبر داد و افزود: ما متولی فرهنگ عمومی در استان بوده و بر همین اساس به دنبال برگزاری نمایشگاه عمومی کتاب در زنجان هستیم.

مقدم با اشاره به مشکلات موجود برای برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی کتاب باید حدود ٧٠ تا ١٠٠ ناشر تخصصی شرکت داشته باشند که متاسفانه چنین فضای نمایشگاهی در زنجان وجود ندارد.

وی مکان برگزاری این نمایشگاه را مصلی زنجان بیان کرد و افزود: اگر این نمایشگاه طی چند سال پیاپی در همین مکان برگزار شود، استقبال مردم از آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا چنین نمایشگاهی در فصل پاییز همزمان با بازگشایی مدارس برگزار نمی‌شود، اعلام کرد: ایام مشخص مثل فصل مدرسه و دانشگاه تاثیر مستقیمی در میزان فروش نمایشگاه عمومی کتاب ندارد و همچنین زنجان با توجه به شرایط آب و هوایی خود در شهریور ماه، مورد اقبال ناشران قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در پایان با اشاره به نمایشگاه کتاب سال گذشته، بیان کرد: در نمایشگاه سال قبل، ناشران حدود یک میلیارد تومان فروش داشتند که به طور متوسط، در هر روز ٩٠ میلیون تومان بود که این آمار برای زنجان رقم کمی نیست.


انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.