رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرح ویژه کنترل و نظارت بر کلیه مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی اجرا می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید ترک‌زاده   اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و روزه‌داران و ارتقای سطح سلامت مواد غذایی و اماکن عمومی  واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان اقدام به اجرای طرح ویژه کنترل و نظارت بر کلیه مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی از ابتدای ماه مبارک رمضان لغایت عید سعید فطر می‌کند.

وی با اشاره به حضور 25 کارشناس و بازرس بهداشتی در قالب گروه‌های نظارتی افزود: از شروع ماه مبارک بازدیدهای بهداشتی اورژانسی از مراکز غذایی مرتبط با ماه مبارک رمضان و به خصوص مراکز تهیه و عرضه زولبیا و بامیه به عنوان کالاهای پرمصرف این ماه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان به فعالیت‌های کارشناسان این مرکز در پنج روز اول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تعداد بازدیدهای صورت گرفته از مراکز غذایی مرتبط با ماه مبارک رمضان در پنج روز گذشته از این ماه 622 مورد بوده که در نتیجه 3 مورد کارگاه غیرمجاز زولبیا و بامیه شناسایی و 12 مورد مرکز غیربهداشتی پلمب شده است.

وی مقدار مواد غذایی معدومی ماه رمضان امسال را  هزار و 282 کیلوگرم خواند و بیان کرد: کارشناسان مرکز علاوه بر کنترل وضعیت مواد غذایی از جمله زولبیا و بامیه، لبنیات، آش و حلیم و... از کلیه مواد غذایی مذکور به منظور صحت سلامت نمونه‌برداری و به آزمایشگاه مواد غذایی ارسال می‌گردد، که تعداد نمونه‌برداری‌های تاکنون 102 مورد بوده است.

ترک‌زاده خاطرنشان کرد: تمام کارشناسان بهداشت محیط ضمن سنجش کلر باقیمانده آب شرب شهر و روستا اقدام به نمونه‌برداری جهت انجام آزمایش‌های میکروبی می‌کنند و در ماه رمضان امسال 136 مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی انجام گرفته است.

وی در پایان رسیدگی به 34مورد شکایت مردمی  توسط بازرسان بهداشت محیط را از دیگر اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان امسال  مرکز بهداشت شماره یک اصفهان عنوان کرد.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.