رییس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران گام‌های مناسبی در تدوین سند ۱۴۰۴ برداشته تا بتواند به چشم انداز و برنامه ۱۰ ساله دانشگاه دست پیدا کند.

دانشگاه سکوی پرتاب به سمت سند چشم انداز ۱۴۰۴ است

محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، دانشگاهی جامع و بین المللی بوده که در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فناوری در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارد.
 
وی ادامه ادامه داد: در این میان نظام آموزش عالی کشور به عنوان بخش تأثیرگذار، نیازمند تقویت مبانی، اصول و نظام کاری متناسب با آرمان‌های مطرح در سند چشم انداز و سند جامع علمی کشور و سیاست‌ها و برنامه‌های مربوط به تحقق آن‌ها است.
 
رییس دانشگاه تهران افزود: در واقع یکی از اهداف نخست این سند ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه و حضور موثر در چرخه تولید علم و فناوری جهانی است که امروزه دانشگاه‌ها سکوی پرتاب به سمت سند چشم انداز است.
 
نیلی بیان کرد: هدف دانشگاه ارتقای اخلاق و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تقویت اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری است پس در این راستا حرکت به‌سوی دانشگاه سبز و گسترش محیط‌های اجتماعی یکی از اهداف این دانشگاه در افق ۱۴۰۴ می‌باشد.
 
وی گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در تدوین سومین برنامه راهبردی دانشگاه تهران در زمینه توسعه کارآفرینی؛ و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان؛ افزایش بهره‌وری با تقویت عوامل تولید و توانمندسازی نیروی کار مورد توجه جدی قرار گرفته است.
 
رییس دانشگاه تهران اضافه کرد: بدون تردید یک دانشگاه خوب دانشگاهی است که چشم‌انداز روشن و برنامه راهبردی مناسبی برای رسیدن به چشم اندازداشته باشد، از سوی دیگر مدیرانی دارد که قادر باشند این مسیر را طی برای تحقق اهداف بلند مدت طی کنند.
 
نیلی یادآورشد: خوشبختانه در شرایط فعلی، دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در کشور این ویژگی‌ها را داراست و چشم انداز روشنی در این ضمینه در پیش دارد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار