رییس دانشگاه تهران گفت: پذیرش به روش آموزش محور باعث می‌شود برای حوزه‌های مختلف ظرفیت ایجاد شود و از خروج دانشجویان از کشور جلوگیری کنیم.

دانشجویان باید دانش محور عمل کنندمحمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: رسالت دانشگاه‌ها امروزه با رسالت دانشگاه‌ها در دو دهه اخیر تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: در گذشته رسالت دانشگاه‌ها محدود به آموزش، پژوهش و مسائل فرهنگی بود؛ اما امروزه دغدغه دانشگاه‌های نسل سوم در رابطه با حوزه کارآفرینی است و اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بتوانند در هنگام فارغ‌التحصیل شدن کارآفرینی ایفا کنند.
 
رییس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه زمانی رشد می‌کند که دانشجو از مسائل ساده به سمت مسائل پیچیده حرکت کند. با چنین رویکردی از تحقیقات بنیادی بسیار بزرگ تا حل مسائل اجتماعی کوچک می‌تواند به توسعه دانشگاه کمک کند.
 
نیلی اضافه کرد: پذیرش به روش آموزش محور باعث می‌شود برای حوزه‌های مختلف ظرفیت ایجاد شود و از خروج دانشجویان از کشور جلوگیری کنیم.
 
وی بیان کرد: دانشگاه مسئولیت تضمین این امر را بر عهده دارد که فارغ‌التحصیلان آن از حداقل ویژگی‌های لازم در حوزه‌ی فوق‌کارکردی یا خارج از حد وظیفه برخوردار باشند.
 
رییس دانشگاه تهران یادآورشد: دانشگاه‌ها نه تنها باید دانش از نظر فنی قابل بهره‌برداری را انتقال دهند، بلکه باید به فکر تولید، گسترش و اشاعه‌ی چنین دانشی پیشگام باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.