استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار همکاری و تلاش تمامی ادارات و مردم برای بزرگداشت شایسته ۱۴ و ۱۵ خرداد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست ستاد بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: تمامی ادارات و مردم برای برگزاری شایسته مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد تلاش و همکاری کنند.

وی با تأکید بر همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی فرهنگی، نهاد‌های امنیتی و نیروهای نظامی و انتظامی باید برای چاپ، تکثیر و توزیع اقلام تبلیغاتی ۱۴ و ۱۵ خرداد گفت: استفاده از توان خیران برای مشارکت در افطاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) هم در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استکبارستیزی ملت ایران مصداق ارزشمندی از مجاهدت‌های امام راحل (ره) محسوب می‌شود.

سلیمانی اظهار داشت: با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و هوشیاری و حضور مردم در صحنه‌های گونگون، نقشه‌ها و تلاش‌های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، خنثی و بی اثر شده است.

وی، با بیان اینکه جمهوریت و اسلامیت، دو شاخصه مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است اضافه کرد: توجه به مصلحت نظام در امور مختلف ملی، منطقه‌ای و استانی باید به طور ویژه مورد توجه مردم، مسئولان و دست اندرکاران باشد.

گفتنی است: حضرت امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ هجری شمسی و در سن ۸۷ سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

همچنین به دنبال انتشار خبر دستگیری امام خمینی (ره) در پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ توسط عوامل رژیم ستمشاهی پهلوی در شهر مقدس قم، تظاهرات و قیام مردمی در شهرهای قم و تهران و نقاط مختلف کشور به راه افتاد که بر اثر تیراندازی مأموران رژیم، تعداد زیادی از مردم شهید و زخمی شدند. از این روز به عنوان سرآغاز نهضت و انقلاب اسلامی مردم ایران یاد می‌شود. امام خمینی (ره) هم ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.