امسال مردم سخاوتمند استان بیش از چهار میلیارد تومان به محرومان کمک کردند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛برات سلیمی،معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان شمالی گفت : مردم نوعدوست استان در دو ماهه امسال حدود چهار میلیارد تومان به محرومان تحت حمایت کمیته امداد کمک کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 95 بیش از 52 درصد رشد داشت.

وی افزود : کمک های مردمی با هدف رفع مشکلات و نیازمندی های مختلف محرومان در سرفصل های تامین مسکن، هزینه های درمانی، اشتغال، تحصیل، تامین جهیزیه و کمک به ازدواج جوانان نیازمند هزینه می شود.

سلیمی با بیان اینکه از سال گذشته این امکان فراهم شده تا از طریق تلفن همراه مردم عزیز کمک های خود را به دست محرومان برسانند،گفت: مردم خیر استان از ابتدای امسال بیش از 530 میلیون صدقه به محرومان پرداخت کردند.

وی با اشاره به اینکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از پنج درصد رشد داشته است، افزود : در دو ماهه سال 95 این رقم حدود 500 میلیون تومان بود.

سلیمی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 40 میلیارد تومان کمک مردمی صرف نیاز محرومان شد، گفت :بیش از 10 میلیارد تومان از طریق شبکه های مردمی، بیش از سه میلیارد و200 میلیون تومان کمک به صدقات، بیش از 12 میلیارد تومان در طرح اکرام یتیم ومحسنین و 9 میلیارد و600 تومان هم در بخش زکات کمک شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از تعداد 140 هزار خیر با کمیته امداد همکاری دارند،گفت: بیش از 121 هزارنفر از این خیران در بخش صدقات وحدود20 هزار نفر هم در طرح های اکرام ومحسنین با این نهاد همکاری دارند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.