انتخابات ۴ شهر شهرستان یزد تایید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مصطفی سالاری فرماندار یزد گفت: نتایج انتخابات چهار شهر حمیدیا، شاهدیه، زارچ و یزد در شهرستان یزد مورد تایید هیئت اجرایی و هیئت نظارت قرار گرفته است.

 سالاری پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با فعالان اتاق خبر ستاد انتخابات شهرستان یزد با اشاره به اینکه پس از پایان انتخابات، ۷۶ فقره اعتراض و شکایت در شهرستان یزد انجام شد که ۵۶ فقره آن مربوط به شهر یزد بوده است، اظهار داشت: سه مورد از شکایات نیز مربوط به حمیدیا، ۱۲ مورد زارچ و پنج مورد نیز مربوط به شاهدیه است.

وی عنوان کرد: به همه این شکایات رسیدگی شده و حتی در زارچ چهار صندوق بازگشایی شد اما در نهایت نتایج انتخابات در هر چهار شهر تایید شد.

سالاری یادآور شد: در شهر یزد شش صندوق از مناطق مختلف توسط هیئت نظارت بازشماری شد اما نتایج بازشماری صندوق‌ها تغییری در نتیجه انتخابات و حتی رتبه بندی نامزدها به لحاظ تعداد رای ایجاد نکرد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان یزد بیان کرد: نامزدهایی که همچنان در این زمینه اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را ظرف مدت تعیین شده به هیئت اجرایی اعلام کنند.

وی در مورد نحوه برگزاری انتخابات نیز اظهار داشت: انتخابات در شهرستان یزد با شکوه و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شد به نحوی که بیش از ۸۴ درصد افراد واجد شرایط رای دادن در شهرستان یزد در انتخابات شرکت کردند.

سالاری، نقش رسانه ها را در مشارکت مردم در انتخابات بسیار اثرگذار دانست و از رسانه های استان یزد قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه شمارش برخی صندوق‌ها تا ۵۰ ساعت بعد از انتخابات ادامه داشت، افزود: دست اندرکاران برگزاری انتخابات نیز تلاشی چشمگیر داشتند و کار نظارت و اجرا با دقت هرچه تمام در همه مراحل برگزاری انتخابات و شمارش آرا انجام شد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه انتخابات امسال در شهرهای میبد و اردکان به صورت تمام مکانیزه برگزار شد، اظهار داشت: نتایج انتخابات این شهرها نیم ساعت بعد از پایان انتخابات اعلام شد که با توجه به کارآمد بودن این سیستم، از ستاد انتخابات کشور خواستار فراهم کردن شرایط برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در مرکز استان یزد شده ایم.

وی بیان کرد: ضمن تقدیر از تلاش‌های شورای چهارم، به نظر می‌رسد شورای پنجم شورایی منسجم تر، برنامه محور و توانمندتر هستند و پیش بینی می کنیم با مدیریت شهری موفق بتوانیم توسعه در شهر یزد را رقم بزنیم.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار