تأمین کپسول ریباورین برای تب کنگو در جنوب کرمان

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آمادگی کامل دارد تا در صورت بروز بیماری تب کریمه کنگو بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمدرضا محمدی ساردو  رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت : تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در جنوب کرمان مشاهده نشده است.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به منظور مقابله با این بیماری در آماده باش کامل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به همجواری منطقه جنوب کرمان با استان های مرزی کشور اشاره کرد و گفت: مردم در صورت بروز موارد مشکوک موارد را به مراکز بهداشتی و بیمارستان ها گزارش دهند تا در کمترین زمان به این مساله رسیدگی شود.

وی به تشکیل نشست شورای بهداشتی در زمینه جلوگیری از ورود دام های قاچاق و ذبح دام بدون نظارت دامپزشکی در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی در این زمینه از طریق آموزش کادر بهداشتی درمانی، توزیع پمفلت، بنر، تراکت آموزشی و چاپ مطالب آموزشی در روزنامه های محلی انجام شده است.

وی ادامه داد: آموزش پزشکان عمومی و متخصص در مراکز دولتی و خصوصی برای تشخیص و درمان به موقع بیماران و هماهنگی با بیمارستان های منطقه، آموزش کادر درمانی بیمارستان ها در مواجهه با بیماران مشکوک به تب کریمه کنگو و تامین حفاظت فردی از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در زمینه این بیماری است.

محمدی با اشاره به تأمین کپسول ریباورین به منظور درمان تب کریمه کنگو در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در صورت مشاهده، بیماران در بخش ایزوله بستری و نمونه های آزمایشگاهی این بیماران با رعایت استاندارد تهیه و به انسیتو پاستور ایران ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار