رایحه «عطر رحمت» در بهار قرآن از حرم محمد هلال بن علی (ع) در دارالشهدای آران و بیدگل استشمام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:نمایشگاه پوستر «عطر رحمت» ویژه ماه مبارک رمضان تا پایان ماه مبارک رمضان در ضلع شرقی صحن جنوبی این آستان مقدس پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

حجت الاسلام ولی الله روان، با اشاره به نمایش 30 تابلو طراحی شده مرتبط با موضوعات ماه مبارک رمضان در این نمایشگاه افزود: رمضان،از اسمای الله است، واژه رمضان و معنای اصطلاحی آن، اهمیت روزه در احادیث، رمضان، ماه نزول قرآن، نزول ملائکه و روح، رمضان، ماه بخشایش، میهمانی و ضیافت الهی، آداب حضور در ضیافت الهی، حقیقت روزه، دهم رمضان: وفات حضرت خدیجه، مراتب روزه و آثار فردی روزه و ماه رمضان تعدادی از موضوعات این تبالوها است.

وی افزود: برخی آثار اجتماعی روزه، روزه در کلام اندیشمندان غربی، مولود رمضان، آداب تلاوت قرآن کریم، خواندن قرآن و انس با آن، شب قدر، 19 رمضان: ضربت خوردن امام علی (ع)، نامگذاری شب قدر، چرا شب قدر را احیا می کنیم؟، روز جعانی قدس، استغفار، مهمانی و افطاری دادن، شب قدر و تعیین سرنوشت، ذکر شریف صلوات در رمضان، حفظ آثار ماه رمضان، مراتب روزه و وداع با ماه مبارک رمضان از دیگر موضوعات تابلوپوسترهای این نمایشگاه است.

به‌گفته‌وی،اجرای آيين قرائت دعای ابوحمزه ثمالی همراه با شرح و تفسير دعا و مناجات خوانی ذاكرين افتخاری حرم مطهر هر شب از ساعت ۲۳ با حضور زائران و مجاوران در شبستان آيت الله عاملی حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) از دیگر برنامه های این آستان در شب‌های ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام ولی الله روان،برگزاری آیین جزخوانی قرآن و سنت حسنه افطاری ساده را نیز در این حرم یادآورشد و گفت: آیین جزخوانی قرآن با همکاری صدا و سیما به صورت زنده، از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 400 نونهال و نوجوان در این مراسم جزءخوانی با تلاوت قاریان برجسته استانی و کشوری حضوردارند گفت:120 نفر از مجموعه خادمین افتخاری حرم مطهر و عوامل رسانه ملی به مدت ۳۰ روز در آیین ملی جزء خوانی حرم مطهر فعالیت می کنند

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران‌ و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.