مسئول امور راه های روستایی پلیس راه کرمانشاه گفت: طرح شناسایی نواقص راههای روستایی استان با همکاری استانداری کرمانشاه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه در حال انجام است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سرگرد نصرت اله شعبانی افزود: در اجرای این طرح تاکنون 300 نقص در راه های روستایی استان شناسایی و با راهکارهای کوتاه مدت و کم هزینه در حال رفع این نواقص می باشیم.
 
وی با بیان اینکه 61 درصد راههای استان راه روستایی است، تصریح کرد: کمبود تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی، وجود پرتگاههای بدون حفاظ و پل های آب گذر باعث تشدید وقوع حوادث و اثرات آنها در سطح جاده های روستایی استان شده است.
 
مسئول اداره ایمنی پلیس راه استان با اشاره به اینکه فرهنگ تند رانی در بین رانندگان منطقه اورامانات بسیار چشمگیر است، افزود: کوهستانی بودن منطقه و پر پیچ و خم بودن جاده ها و بالا بودن هزینه ارتقای ایمنی، مهمترین مشکلات جاده های روستایی منطقه اورامانات است که ضروری است دهیاران در زمینه فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی همکاری تنگاتنگ و مستمری با پلیس راه داشته باشند.
 
شعبانی ادامه داد: بزرگترین ظرفیت مردمی که پلیس راه از آن بهره می برد طرح راهور محله است که 400 دهیار در سطح استان به عنوان راهور محله در امور ترافیکی و ایمنی حمل و نقل روستاییان کمک کار پلیس راه و راهداری هستند.
 
وی اضافه کرد: کنترل عملیاتی راه های روستایی، شناسایی و پیگیری نواقص راه ها و انجام فعالیت های آموزشی و فرهنگی در سطح روستاها مهمترین وظیفه پلیس راه روستایی است.
 
بخشدار مرکزی روانسر نیز گفت: با توجه به مشکلات و تصادفات در جاده های روستایی بهترین راهکار برای مقابله با حوادث آموزش و فرهنگ سازی در سطح روستاهاست.
 
حسن بهرامی افزود: اهمیت طرح راهوران محله در راستای تقویت برنامه های آموزشی و نیز آشنایی شهروندان با قوانین راهنمایی و رانندگی انکارناپذیر است.
 
وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی 60 دهیار از شهرستان های پاوه، جوانرود و روانسر شرکت کردند.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.