ماه رمضان با برگزاری آیین سنتی«سیبانه»در لبنان آغاز می‌شود و با صدای طبل «مسحراتی‌ها»مردم را متوجه فرارسیدنش می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مردم لبنان نیز همچون مردم سایر کشورهای مسلمان اهمیت ویژه‌ای به ماه مبارک رمضان می‌دهند و این ماه را با برگزاری مراسم سنتی«سیبانه»آغاز می کنند.آنها در این مراسم به انتظار رویت هلال ماه رمضان می نشینند با در شدن توپ فرارسیدن ماه رمضان را جشن می گیرند.

بنابراین گزارش،کوبیدن طبل «مسحراتی‌ها»یکی دیگر از آداب و رسوم رمضانی مسلمانان هند به حساب می‌آید.«مسحراتی‌ها»افرادی هستند که  با کوبیدن طبل  و خواندن عباراتی چون «ای خفته! برخیز و خداوند باقی را عبادت كن و سحوركن»و «برخیزید و سحری بخورید، رمضان به دیدار شما آمده»مردم را برای سحر بیدار می‌کنند.

آغاز ماه رمضان با«سیبانه»در لبنان /«مسحراتی‌ها»بر طبل می‌کوبند

شایان ذکر است از نوشیدنی‌های ویژه ماه مبارک رمضان در لبنان می توان به «جلاب»اشاره کرد.«سوپ عدس»،«مقبلات»،«حمص»و«کبسه»از غذاهای ویژه مسلمانان این کشور در روزهای ماه خدا به حساب می‌آیند.

گفتنی است کودکان لبنانی در زمان افطار فانوس‌هایی  را در دست می‌گیرند و  به در خانه اقوام و دوستان می‌روند،صاحب خانه نیز به آنها شکلات و شیرینی می‌دهد.

در اینجا باید گفت «سهره»عنوان آیین لبنانی ها برای شب‌نشینی در شب‌های ماه رمضان است. موضوع این شب نشینی ها از تفریح و تماشای تلویزیون تا ختم قرآن فامیلی متفاوت است.

آغاز ماه رمضان با«سیبانه»در لبنان /«مسحراتی‌ها»بر طبل می‌کوبند

ماه رمضان،ماه برپایی خیمه‌های رمضانی در محله‌های شهرهای لبنان است.این خیمه‌ها مکان مناسبی برای برگزاری برنامه‌های متنوع شهروندی به حساب می‌آیند.

یادآور می شود وجود گوشت بره بر سر سفره  عید فطر مسلمانان لبنان انکارناپذیر است.در روز عید فطر  هدایا و تبریکات زیادی در میان مردم این کشور رد و بدل می‌شود.

خاطرنشان می شود مردم لبنان کمتر تا سحر می‌خوابند و به جای آن پس از سحر تا ۱۰ صبح كه ساعت كار رسمی ادارات و بازار است به استراحت می‌پردازند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ماه رمضان ، رمضان96 ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.