پرونده روسیه در کنگره، دامن وکیل ترامپ را هم گرفت

دو کمیته کنگره آمریکا، وکیل دونالد ترامپ را در ارتباط با تحقیق و تفحص از پرونده تلاش روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا، فراخوانده‌اند اما او گفته به کنگره نخواهد رفت.

پرونده روسیه در کنگره، دامن وکیل ترامپ را هم گرفتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری بی بی سی گزارش داد: کوهن، روز سه‌شنبه (۳۰ مه - نهم خرداد) دریافت دعوتنامه از کنگره را تایید کرد و گفت از او خواسته شده در ارتباط با تماس با کرملین شهادت دهد.
 
با وجود این، این وکیل حقوقی گفته به درخواست کنگره جواب منفی داده چرا که به علت ماهین طرح شده در دعوتنامه او قادر به پاسخگویی نخواهد بود.
 
او به شبکه ای‌بی‌سی گفته: "من ناچار شدم دعوت به کنگره را رد کنم چرا که متن درخواست خیلی ضعیف و نامفهوم تهیه شده بود و من را عاجز از پاسخگویی می‌کرد."
 
کوهن دقایقی بعد به شبکه سی‌ان‌ان هم گفت: "نمایندگان کنگره تا این لحظه حتی نتوانسته‌اند یک خط مدرک معتبر در رابطه با موضوع روسیه ارایه کنند."
 
بعد از آن که مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ از حاضر شدن در برابر کنگره و پاسخگویی درباره تماس‌هایش با سفیر روسیه در واشنگتن، سر باز زد، اکنون دیوید کوهن هم یکی دیگر از حلقه یاران نزدیک رئیس‌جمهوری آمریکا است که به دعوت کنگره نه می‌گوید.
 
فراخوانی وکیل ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که اواخر هفته گذشته، جرد کوشنر، داماد و مشاور عالی رئیس جمهوری آمریکا هم به تلاش برای برقراری یک خط ارتباطی مستقیم با مسکو متهم شد.
 
به گفته رسانه‌ها کمی قبل از آغاز به کار دولت ترامپ، داماد او از سفیر روسیه در آمریکا خواسته برای او یک خط ارتباطی محرمانه برای ارتباط با کاخ کرملین برقرار کند.
 
امروز همچنین رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، به دقت در حال بررسی جزئیات ملاقات جرد کوشنر با مدیر یکی از بانک‌های روسیه است؛ بانکی که تحت تحریم‌های آمریکاست.
 
کوشنر همسر ایوانکا، دختر بزرگ ترامپ است. کوشنر از مشاوران ارشد کاخ سفید است.
 
اتهامات علیه کوشنر پس از آن منتشر شد که مشخص شد وی در ارتباط با ادعای مطرح شده درخصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد تحقیق قرار دارد.
 
براساس گزارشها از آمریکا گفته شده است که کوشنر دارای اطلاعاتی در این زمینه‌ها است اما وی ضرورتا در این ارتباط مظنون به اتهامی نشده است.
 
اتهام رسانه‌های آمریکایی علیه جرد کوشنر، ترامپ را وادار کرد از داماد خود دفاع کند.
 
ترامپ در بیانیه‌ای که دیروز (دوشنبه) به نیویورک تایمز ارسال شده از فعالیتهای "خوب" کوشنر قدرانی کرد و نوشت: "جراد خدمات بزرگی به کشور می‌کند و من به وی اعتماد کامل دارم."
 
به گفته ترامپ تقریبا همه به کوشنر "اعتماد" دارند. رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود همچنین گفته است که دامادش در برنامه‌هایی فعال است که از هدر رفتن میلیاردها دلار از بودجه آمریکا جلوگیری می‌کند.
 
اما ترامپ در این بیانیه اشاره مستقیمی به اتهامات وارد شده علیه دامادش نکرده است.
 
در همین حال، امروز (سه‌شنبه) شان اسپایسر، سخنگوی کاخ‌سفید در جلسه روزانه خود با خبرنگاران از پاسخ در مورد گزارش‌های رسانه‌ها درباره ارتباطات کوشنر با روسیه طفره رفت و در عوض یک بار دیگر رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی را به انتشار "اخبار کذب" متهم کرد.
 
او تاکید کرد: "این ادعاها نه بر اساس مدارک معتبر که تنها بر اساس گفته‌های اشخاص ناشناس" عنوان شده است.
 
او همچنین گفت: "برقراری خط مستقیم ارتباطی یکی از راه‌های عادی در فرآیند دیپلماسی" است.
 
با این وجود، ناظران می‌گویند اگر گزارش‌ها درباره ارتباط کوشنر با مسکو حقیقت داشته باشد، در آن صورت این برقراری خط مستقیم مذاکرات با مسکو نیست که مایه نگرانی است، بلکه محتوای این مذاکرات، پنهان ماندن آن در جریان تایید صلاحیت امنیتی و اطلاعاتی کوشنر و آغاز چنین مذاکراتی حتی پیش از آن که دونالد ترامپ و دامادش رسما وارد کاخ‌سفید شوند، نگران‌کننده است.
 
 
منبع: خبرآنلاین
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار