تلفات تصادف جاده ای گیلان در 2 ماه گذشته 11 و نیم درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رئیس کارگروه اجرایی ایمنی راه های گیلان در سومین نشست کارگروه اجرایی ایمنی راه های استان در رشت با اعلام این خبر گفت: در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال 100 نفر در سوانح رانندگی در گیلان جان خود را از دست دادند.

حجت شعبانپور بر ضرورت تلاش مجدانه برای حفظ این روند کاهشی آمار تلفات تصادفات رانندگی تا پایان امسال تاکید کرد و افزود: در زمان کنونی تدابیر لازم برای تحقق این هدف مهم در قالب ساماندهی و تعامل همه دستگاه های اجرایی مرتبط اتخاذ شده است.  

وی همچنین از کاهش 3 و 4 دهم درصدی آمار تلفات جاده ای گیلان در سال 95 خبر داد و اظهار داشت: پارسال 628 نفر در سوانح رانندگی در گیلان جان خود را از دست دادند.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه 70 درصد آمار تلفات تصادفات جاده ای گیلان به تصادفات برون شهری و 30 درصد  بقیه به تصادفات درون شهری است، گفت: عابران پیاده و موتورسواران بیشترین قربانیان تصادفات رانندگی هستند که آموزش همگانی در خصوص استفاده از کلاه ایمنی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند در این زمینه مثمر ثمر باشد.

وی همچنین از اتخاذ تدابیر لازم برای کنترل ترافیک و ایمنی عبور و مرور در محورهای مواصلاتی گیلان در تعطیلات پیش رو خبر داد و تصریح کرد: مجموعه دست اندرکاران استان برای کاهش بار ترافیک و ارائه خدمات امدادی در آمادگی کامل قرار دارند.


 
 
انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.