نخست‌وزیر ویتنام اعلام کرد در سفر آتی خود به واشنگتن، قراردادهایی به ارزش 15 تا 17 میلیارد دلار برای خرید اقلام و خدمات از آمریکا، با این کشور امضا می‌کند.

قراردادهایی چند میلیارد دلاری بین ویتنام و آمریکا امضا می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، انگوین شوان فوک، نخست وزیر ویتنام، شب گذشته اعلام کرد وی در طول سفر به آمریکا قراردادهایی به ارزش 15 تا 17 میلیارد دلار برای خرید اقلام و خدمات از آمریکا امضا خواهد کرد. 

نخست وزیر ویتنام شب گذشته با شرکت در نشستی در اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرد: «ویتنام واردات فناوری‌های پیشرفته و خدمات را از آمریکا افزایش خواهد داد و در این سفر قراردادهای بسیار مهمی در این زمینه به امضا خواهد رسید.»

فوک -که قرار است امروز چهارشنبه در پایان سفر سه روزه به آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کند- درباره ماهیت و جزییات این قراردادها به مطلب بیشتری اشاره نکرد. 

برخی گزارش‌ها از امضای قراردادهای تجاری میان شرکت جنرال الکتریک و ویتنام به ارزش 6 میلیارد دلار حکایت دارد. 

اظهارات فوک پس از آن صورت می‌گیرد که رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، درباره رشد سریع کسری تجاری آمریکا با ویتنام ابراز نگرانی کرد و آن را چالشی تازه برای دو کشور خواند. 

وی گفت طی دو دهه گذشته میزان کسری تجاری دوجانبه از 7 میلیارد دلار به حدود 32 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار