عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا به ترامپ هشدار داد خروج این کشور از توافق‌ تاریخی پاریس به جمهوری‌خواهان ضربه خواهد زد.

خروج از توافق آب‌و‌هوایی پاریس به ضرر جمهوری‌خواهان خواهد بودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، «لیندسی گراهام»، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا، امروز (یک‌شنبه) در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، به «دونالد ترامپ» هشدار داد خروج این کشور از توافق‌ آب‌و‌هوایی پاریس به جمهوری‌خواهان ضربه خواهد زد. 

سناتور ایالت کارولینای جنوبی افزود خروج از توافق پاریس این شائبه را ایجاد خواهد کرد که مشکلی به نام تغییرات آب‌و‌هوایی وجود ندارد و هشدارها در این خصوص دروغی بیش نبوده است. گراهام این مسئله را به ضرر حزب جمهوری‌خواه و در نهایت آمریکا دانست.  
 
ترامپ روز شنبه در پیامی توئیتری در آخرین روز از نشست سران گروه هفت در ایتالیا اعلام کرده بود تصمیم لازم را درباره حمایت از توافق‌نامه آب و هوایی پاریس یا خروج آمریکا از آن، هفته آینده اتخاذ خواهد کرد. این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد وی به برخی از افراد مورد اعتماد خود از جمله اسکات پروئیت، رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست این کشور، به طور خصوصی گفته است قصد دارد از توافق‌نامه تاریخی پاریس درباره تغییرات آب و هوایی خارج شود.

اکراه رئیس جمهور آمریکا در پایبندی به نخستین توافق‌نامه جهانی الزام‌آور درباره آب و هوا، که به امضای 195 کشور جهان رسیده است، به روشنی خشم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، را برانگیخته است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار