مدیر کل انتقال خون استان بوشهر گفت: پارسال بیش از ۳۵ هزار نفر با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان بوشهر خون حیات‌‌بخش خود اهداء کردند.

۳۵ هزار نفر در استان بوشهر خون اهداء کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کرامت ناموری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه روزانه بین 60 تا 70 نفر برای اهداء خون  به پایگاه‌های انتقال خون استان بوشهر مراجعه می‌کنند اظهار داشت: در استان بوشهر 4 پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه و کنگان فعالیت می‌کنند که روزانه بین 60 تا 70 نفر برای اهداء خون حیات‌بخش خود به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند.

وی بیشترین مصرف کنندگان خون در استان بوشهر را مورد اشاه قرار داد و افزود: بیشترین دریافت کنندگان خون در استان بوشهر بیماران تالاسمی، تصادفی، سرطانی، هموفیلی وافرادی که عمل جراحی دارند است.

ناموری با اشاره به فعالیت پایگاه انتقال خون در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد:  علاوه بر 4 پایگاه انتقال خون در استان بوشهر یک پایگاه سیار نیز فعال است که ساعات اهدا خون در ماه مبارک رمضان در بوشهر صبح‌ها از 8 صبح تا 13:30 و شب‌ها نیم ساعت پس از افطار است.

وی با قدردانی از مردم نوع  دوست استان بوشهر در اهدا خون تصریح کرد:  مردم نوع دوست استان بوشهر در اهدا خون در شاخص اهدای خون، بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر شاخص اهدا خون در کشور را 27 نفر در یک‌ هزار نفر دانست و گفت: در استان  بوشهر به ازا هر یک‌هزار نفر 31 نفر اهدا خون می‌کنند که نسبت به میانگین کشوری رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه پارسال استان بوشهر در اهدا خون جزء شش استان برتر کشور بود  افزود: پارسال بیش از 35 هزار نفر با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان بوشهر خون حیات‌‌بخش خود اهداء کردند.

ناموری با بیان اینکه  61 درصد اهداء کنندگان خون در استان  بوشهر مستمر هستند گفت: میانگین اهداء خون به صورت مستمر در کشور 51 درصد است که این رقم در استان بوشهر 61 درصد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه اهداء کنندگان گروه خونی مثبت بیش از  منفی است تصریح کردک بدون شک مصرف گروه خونی مثبت بیش از منفی است و این در حالی است که به گروههای خونی منفی هم نیاز مبرم پایگاه انتقال خون استان بوشهر است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.