مدیرکل امور مالیاتی فارس از بررسی 51 پرونده مشکوک مالیاتی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛محسن کاویانی مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: ۵۱ پرونده مشکوک اقتصادی در فارس مشخص شده که در بررسی از ۱۰ پرونده رقم ۸ میلیارد تومان مالیات جذب شده است.

کاویانی افزود: پارسال ۹۸ درصد مالیات استان فارس که رقمی بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بوده جذب شده است.
 
وی ادامه داد: در این راستا هزار و 200 میلیارد تومان مالیات مستقیم ملی و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات غیر مستقیم ملی بوده است.
 
کاویانی اظهار داشت: در بحث مالیات استانی از که ۲ هزار میلیارد تومان، یک هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم و ۹۴۰ میلیارد تومان مالیات غیر مستقیم استانی بوده است.
 
وی ادامه داد: در 2 ماهه نخست امسال از میزان ۳۰۰ میلیارد تومان رقم ۲۸۰ میلیارد تومان مالیات محقق شده است.

کاویانی در خصوص پرداخت به شهرداری های استان نیز گفت: پارسال ۴۳۵ میلیارد تومان به شهرداری های استان پرداخت شده که از این رقم ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری شیراز پرداخت شده است.
 
وی بیان کرد: در ۲ ماه گذشته نیز ۶۵ میلیارد تومان به شهرداری ها پرداخت شده که ۳۳ میلیارد تومان مربوط به شهرداری شیراز بوده است.
 
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی بزرگترین طرح الکترونیکی کشور است که در وصول مالیات بسیار تاثیر گذار است، ادامه داد: با الکترونیکی شدن پرونده های مالیاتی مختلف به ۵۱ پرونده مشکوک اقتصادی برخورد کردیم که طی بررسی ۱۰ پرونده رقم ۸ میلیارد تومان وصول شد.
 
کاویانی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۵ جرائم مالیاتی نیز به جرم های موجود در قانون اضافه شده است.
وی افزود: پرونده های دیگر نیز در حال بررسی است که این روند ادامه خواهد داشت.
 
کاویانی اظهار داشت: استفاده از کارت بازرگانی دیگران نیز جرم است و پیگرد قانونی دارد.
 
مدیرکل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: امسال موضوع مقابله با فرارهای مالیاتی در اولویت است و در سال جاری واحدیابی مکانیزه انجام می شود و افرادی که پرونده مالیاتی نداشته باشند برای آن ها تشکیل داده می شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.