برداشت گل گاوزبان در ۱۷ هکتار از مزارع بخش الموت غربی قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت در اواخر تیرماه بیش از یک تن گل گاوزبان خشک برداشت شود.
 
وی با اشاره به کیفیت وکمیت این محصول در بخش الموت غربی افزود: میانگین برداشت گل گاوزبان خشک در مزارع این منطقه در هر هکتار ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم است.
 
به گفته علیخانی؛ روستاهای سفید آب، لتر، پراچان، گرمک، یارود، یوج، عباسک، کلمین، سنبل آباد، ازگنین علیا و سفلی از روستاهای مهم کشت این محصول در بخش الموت غربی است.
 
مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین به اهمیت و مزایای کشت گل گاوزبان اشاره کرد و گفت:: گل گاوزبان به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم، کلسیم، موجب تحریک بدن می‌شود و تبادلات سلولی را تنظیم وسیستم اعصاب را آرام می‌کند و برای درمان ناراحتی‌های اعصاب بسیار مفید است.
 
علیخانی اضافه کرد: جوشانده و دم کرده گیاه دارویی گل گاوزبان حواس پنجگانه را تقویت می‌کند و بسیار نشاط آور وکاهنده غم و اندوه، ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس پرتی را رفع وتنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.
 
وی گفت: خواص ضد سرطانی، ضد حساسیت، ضد روماتیسم، ضد التهاب، تصفیه کننده خون، ضد اسپاسم، مقوی قلب و عروق، نرم کننده مجاری تنفسی از دیگر فواید این گیاه دارویی است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار