معاون آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: این اداره تلاش می کند زمینه ترغیب دانش آموزان و خانواده های آنان را به یادگیری آموزش های فنی و مهارتی فراهم آورد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛احسان ایمانی  با بیان اینکه انسان هم هدف توسعه و هم عامل توسعه است بیان داشت: تقویت آموزش های فنی و حرفه‌ای در دوره دوم متوسطه به منظور تربیت سرمایه های انسانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ایمانی اضافه کرد: رهبر انقلاب نیز در سخنان خود نسبت به وجود مشکل مدرک‌گرایی در جامعه امروز تذکر داده‌اند، و یکی از راهکارهای رفع این مهم را تقویت و رونق عرصه فنی و حرفه‌ای عنوان کردند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر سهم آموزش های دوره دوم متوسطه به آموزش های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بسیار کم است گفت: باید تلاشم کنیم با تشویق و ترغیب دانش آموزان به فراگیری آموزشهای مهارتی زمینه را برای یادگیری مستمر و ارتقای مهارتی آنان فراهم نماییم که بتوانیم سرمایه های انسانی خلاق، نوآور، فن آفرین، کارآفرین و مولد را برای توسعه کشور تربیت کنیم.

ایمانی ادامه داد: سهم عمده آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در نیل به اشتغال، نوآوری درفرآیندهای تولید و ارائه خدمات و همچنین ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینی در جوانان بسیار حائز اهمیت است.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.