درصورت اجرای کامل ظرفیت اسمی صنایع تبدیلی و تکمیلی فعال در شهرستان بجنورد، زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر فراهم می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ اسماعیل محمودآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد گفت : صنایع تبدیلی و تکمیلی فعال بخش کشاورزی در شهرستان بجنورد، حدود ۱۰۰ هزار و ۵۱۸ تن ظرفیت( اسمی بصورت سالانه) فرآوری محصولات تولیدی را دارند.

وی افزود: درصورت اجرای کامل ظرفیت اسمی این تعداد صنایع تبدیلی و تکمیلی ، زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر در این شهرستان فراهم می شود.

اسماعیل محمودآبادی اظهار کرد: هم اکنون ۱۸ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی دارای پروانه بهره برداری است که تنها حدود ۷۰ درصد این واحدها به طور مستمر فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد عنوان کرد: این واحد ها در زمینه بسته بندی حبوبات و میوه خشک و انواع آجیل ، تولید لبنیات ، خوراک دام، تولید بذر ، کشتارگاه طیور ، کشتارگاه دام و انبارداری و نگهداری مواد غذایی در سردخانه فعالیت می کنند.

محمودآبادی میزان سرمایه گذاری این واحدها را ۲۳۳ هزار و ۵۱ میلیون ریال ذکر کرد و عنوان کرد: درصورت اجرای کامل ظرفیت اسمی این تعداد صنایع تبدیلی و تکمیلی ، زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر در این شهرستان فراهم می شود.

مرتضی شریعت نیا مسئول صنایع تبدیلی و تکمیلی شهرستان بجنورد نیز گفت: دو واحد فرآوری سویا و بسته بندی سبزیجات نیز در مرحله دریافت پروانه بهداشتی و پروانه ساخت است.

مرتضی شریعت نیا با اشاره به نقش های کلی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، اظهار داشت: توسعه پایدار بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال مولد، کاهش ضایعات و ارزش افزوده محصول و صادرات غیر نفتی از جمله مزایای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: به طور کلی صنایع تبدیلی حلقه تکمیل کننده زنجیره ارزش و فعالیت های بخش کشاورزی بوده و با توجه به اینکه این شهرستان به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی، زمینه مناسبی برای توسعه کمی و کیفی محصولات زراعی و دامی و باغی دارد، لذا نیازمند توسعه صنایع تبدیلی بوده که در این زمینه طی سال های اخیر قدم های خوبی برداشته شده است.

شریعت نیا همچنین تاکید کرد : فرآوری محصولات کشاورزی ضمن ارزش افزوده، باعث کاهش ضایعات محصولات نیز می شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.