مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: در استان همدان 10 تا 15 درصد فرار مالیاتی وجود دارد.

فرار مالیاتی 15 درصدی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد دلشادی اظهار داشت: متوسط وصول مالیات در استان همدان پایین‌تر از کشوری است به طوریکه متوسط وصول مالیات در این استان 94 درصد و در کشور 97 درصد است.

وی با اشاره به وحود فرار مالیاتی در تمام کشور عنوان کرد: عدم شفافیت مبادلات اقتصادی و ثبت نشدن درآمدهای کامل از جمله مصادیق فرارهای مالیاتی است که در استان همدان 10 تا 15 درصد فرار مالیاتی وجود دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اینکه در گذشته مردودی دفاتر زیاد بود، تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش مردودی در دفاتر و اسناد و مدارک فعالان اقتصادی داشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: صاحبان مشاغل(اشخاص حقیقی) حداکثر تا پایان خردادماه برای ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی خود فرصت دارند.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی حداکثر تا پایان خردادماه است، اظهار کرد: براساس قانون اصلاحیه مالیات‌های مستقیم و در راستای برخورداری از معافیت‌های قانونی، مؤدیان مالیاتی باید تا پایان خردادماه اقدام به ارسال اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال ۹۵ کنند.

دلشادی تصریح کرد: این اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیکی اخذ شده و صاحبان مشاغل(اشخاص حقیقی) تا پایان خردادماه سال 96 فرصت دارند با مراجعه به سایت www.tax.gov.ir نسبت به ارسال اظهارنامه خود اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه اظهارنامه مالیاتی به صورت 100 درصد الکترونیک اخذ می‌شود، عنوان کرد: به هیچ عنوان اظهارنامه دستی از مؤدیان گرفته نمی‌شود و از افراد می‌خواهیم به ادارات امور مالیاتی در مراجعه نکرده و تنها به سایت اعلام شده مراجعه کنند.

دلشادی خاطرنشان کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک و مستقلات نیز تا پایان تیرماه سال 96 فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه عدم ارسال به موقع اظهارنامه مالیاتی جریمه 30 درصدی غیرقابل بخشش در پی خواهد داشت، ادامه داد: صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی که اظهارنامه مالیاتی خود را به موقع ارائه ندهند، علاوه بر اینکه مشمول 30 درصد جریمه غیرقابل بخشش خواهند شد، از معافیت‌های مالیاتی نیز محروم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه معافیت پایه مالیاتی سال 95، 156 میلیون ریال بوده است، بیان کرد: برای تمامی صنوف بخشودگی مالیاتی وجود دارد به طوریکه 95 درصد مؤدیان مالیاتی استان همدان مشمول بخشودگی جریمه شدند.

دلشادی با تأکید بر اینکه 29 شغل مکلف به نصب صندوق مکانیزه فروش هستند، یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت وظیفه نصب این صندوق‌ها را داشته که هنوز موفق به اجرای کامل این طرح نشده به طوریکه در استان همدان 2000 صندوق مکانیزه در سال گذشته نصب شده است.

وی اظهار کرد: صاحبان مشاغلی که صندوق مکانیزه نصب می‌کنند، از بخشودگی 10 درصدی مالیات ابرازی بهره‌مند شده و افرادی که از نصب صندوق مکانیزه فروش خودداری کرده‌اند، 2 درصد جریمه می‌شوند.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.