۲۵ گروه برای پیشگیری ازابتلا و شیوع تب کریمه کنگو در استان همدان دامها و دامداری ها را سم پاشی می کنند.

فعالیت ۲۵ گروه پیشگیری از تب کریمه کنگو در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل دامپزشکی استان، با بیان اینکه اجرای طرح سم پاشی بدن دام و دامداری ها در استان رایگان است، افزود: ۲۲۰ هزار راس دام سبک و ۲۲ هزار راس دام سنگین و یک میلیون و ۱۹۰ هزار متر مربع جایگاه دام در استان همدان در اجرای این طرح، سم پاشی می شود.
 
رسولی با تاکید بر اینکه دامداران در صورت مشاهده کنه بر روی بدن دام، نباید آنرا با دست له کنند، افزود: شهروندان گوشت را از مراکز معتبر فروش خرید کنند.
 
وی ادامه داد: ۸۰ درصد گوشت تهیه شده در کشتارگاه های استان همدان، پیش سرد تهیه می شود و شهروندان نگران گوشت مصرفی خود نباشند.
 
رسولی با بیان اینکه هیچ موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است افزود: برنامه ریزی های لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان انجام شده است.
 
گفتنی است، تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه، تماس با خون،  ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود و ضروری است که شهروندان از ذبح غیر بهداشتی دام پرهیز کنند.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار