سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری گفت: با قرارداد یک فوتبالیست می‌توان یک پیست دوچرخه سواری استاندارد برای رکابزنان ساخت.

پیست دوچرخه سواری را می‌توان با قرارداد یک فوتبالیست ساختمحمد ابوحیدری سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری سرعت کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اردوی تیم ملی گفت: در سال ۹۶ این اولین اردوی تدارکاتی رکابزنان است و اولین مسابقه مهم ما در شش ماه نخست مسابقات داخل سالن ترکمنستان است و پیش آن هم چند کاپ آسیایی را در پیش داریم.
 
مربی کرمانی تیم ملی تصریح کرد: هدفمان از شرکت در این مسابقات کسب سهمیه کاپ جهانی است و سعی داریم با نمایش خوب رکابزنان کشورمان به این مهم دست یابیم.
 
وی در ادامه در خصوص میزان آمادگی ورزشکاران تیم ملی دوچرخه سواری گفت: در این مرحله از اردو تعداد زیادی نفرات را از تیم الف، ب. و رده جوانان دعوت کرده ایم و سعی می‌کنیم با آمادگی هفتاد درصد وارد مسابقات شویم و رکابزنان را به اوج آمادگی نمی‌رسانیم و طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بر این است که ورزشکاران آمادگی کامل خود را در مسابقات مهم‌تر نشان دهند.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه چندین مسابقه مهم را در پیش داریم، در مسابقات داخل سالن ترکمنستان فقط از هفتاد درصد از آمادگی ورزشکاران استفاده و به احتمال زیاد سهمیه کاپ جهانی را کسب می‌کنیم.
 
حیدری در مورد لیست نهایی تیم ملی دوچرخه سواری تصریح کرد: از نفرات حاضر در اردو ۳ نفر حذف می‌شوند و ما در اولین مسابقه با ۲ تیم حاضر می‌شویم، که یکی تیم اصلی است و تیم دیگر ترکیبی از امید‌ها و بزرگسالان است.
 
وی در خصوص امکاناتی که در اختیار تیم ملی است گفت: این نتیجه‌ای که تا اینجا بدست آوردیم با تلاش و غیرت بچه‌ها است و در مقابل امکاناتی که داریم بهترین نتیجه را کسب کردیم. مهمترین نیاز ما پیست چوبی است که متاسفانه در کشورمان نداریم و در حال حاضر در پیست بتنی ۳۳۳ متری تمرین می‌کنیم در حالی که باید در مسابقات در پیست ۲۵۰ متری چوبی مسابقه دهیم. تکنیک و آمادگی در پیست‌های بتنی و چوبی تفاوت فاحشی با هم دارد و یکی از معضلات اصلی برای ورزشکاران کشورمان است.
 
سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری خاطر نشان کرد: ما در فصل زمستان هم مشکل محل تمرین داریم، کل دنیا برنامه ریزی می‌کنند که مسابقات پیست در فصل زمستان حتما در داخل سالن برگزار شود و ما می‌خواهیم در مسابقات بین المللی شرکت کنیم و محل تمرین مناسب نداریم و باید به اهواز برویم و تمرین کنیم که متاسفانه از لحاظ آلودگی شرایط مناسبی را ندارد.
 
وی در ادامه گفت: سعی کرده ایم بهترین‌ها را به تیم ملی دعوت کنیم و تمامی نفراتی که در رنکینگ حضور دارند و زمان مناسبی را ثبت می‌کنند به مرور به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند و درب تیم ملی دوچرخه سواری بر روی همه باز است.
 
محمد ابوحیدری تصریح کرد: یکی از بزرگترین معضلات برای رکابزنان و حتی ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی به جز فوتبال در کشور ما این است که امنیت شغلی ندارند و اگر روزی مصدوم شدند و یا به هر دلیلی مجبور شدند ورزش را کنار بگذارند منبع درآمد دیگری ندارند و از همین الان مجبور هستند که در کنار ورزش حرفه‌ای شغلی دیگر داشته باشند که بتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند. در رشته دوچرخه سواری حتی ورزشکاران ملی پوش قراردادشان با باشگاه آن قدر نا چیز است که هزینه‌های مکمل‌ها هم پوشش نمی‌دهد و حتما باید حمایت‌های لازم صورت بگیرد.
 
وی در مورد وثیقه‌ای که فدراسیون دوچرخه سواری برای جلوگیری از دوپینگ از ورزشکاران می‌گیرد گفت: در چند ماه گذشته اتفاقاتی افتاد و اسامی تعدادی دوپینگی اعلام شد و برای کشورمان اتفاق خوشایندی نبود و این افراد حق نفرات دیگر را از بین می‌برند. برای هر کدام از رکابزنان هزینه بسیاری می‌شود و باید با راه حل‌های مختلف جلوی بروز این گونه بد اخلاقی‌ها گرفته شود. بنده یکی از موافقان گرفتن وثیقه هستم و ورزشکاری که پاک و به خودش مطمئن است نباید ترسی داشته باشد و می‌تواند به این فکر کند که یک کاغذ فقط امضا کرده است و این باعث می‌شود که افراد سمت دوپینگ و مواد نیروزا ممنوعه نروند.
 
محمد ابو حیدری در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان ورزش کشور به فکر دوچرخه سواری و زیرساخت‌ها هم باشند. من کرمانی هستم و از ۱۵ سالگی دوچرخه سواری را شروع کردم، در آن زمان مسئولان وقت ورزش اعلام کردند که پیست استانداردی را در کرمان ۲ ساله می‌سازند، در حال حاضر حدود بیست سال از کلنگ زنی پیست کرمان می‌گذرد و بنده به عنوان مربی فعالیت می‌کنم، اما هنوز پیست کرمان آماده بهره برداری نشده است. با قرارداد یک فوتبالیست می‌توان پیست و امکانات استانداردی را برای دوچرخه سواری کشورمان فراهم کرد، این که نمی‌توان امکانات را بصورت مساوی بین رشته‌های ورزشی تقسیم کرد اصلا در شان ورزش کشورمان نیست.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار