اولین جشنواره مد و لباس استان زنجان به منظور تحقق بخشیدن به شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ معراج کرمی، رئیس امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با مشارکت و همکاری هنرمندان و فعالان و دست‌اندرکاران عرصه طراحی و تولید پوشاک استان با محوریت عفاف و حجاب خواهد بود.

وی هدف از این جشنواره را تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال با تقویت و شناساندن طراحان و تولیدکنندگان و کالای ایرانی و ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرده و افزود: ترغیب و تشویق طراحان استان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوین جهت دستیابی به الگوهای نوین در مد و لباس اسلامی ایرانی، فراهم آوردن زمینه مناسب برای کشف، بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو، مرتبط با پوشاک و منسوجات اسلامی ایرانی می باشد.

کرمی روز برگزاری این جشنواره را از ٢١ تا ٢٧ تیرماه اعلام کرده و ادامه داد: آخرین مهلت دریافت آثار تا ١٠ تیرماه بوده و داوری اولیه آثار توسط هیئت انتخاب از ١٥ تا ١٧ تیرماه صورت می‌گیرد. مراسم اختتامیه نیز در روز ٢٧ تیر برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در مورد شرایط و مقررات جشنواره اظهار داشت: شرکت در جشنواره برای تمامی طراحان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان حوزه مد و لباس استان آزاد بوده و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد، کلیه متقاضیان نیز باید با مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره نسبت به ارائه آثار و ثبت‌نام اقدام کنند.

به گفته وی، آثار ارائه شده در مرحله اول توسط هیئت انتخاب مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت کسب امتیاز به مرحله نمایشگاه راه خواهد یافت.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مورد جایزه نفرات برتر هر بخش گفت: برای نفرات اول تندیس و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مبلغ ٥٠٠ هزار تومان، نفرات دوم هر بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ٤٠٠ هزار تومان و نفرات سوم هر بخش اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی ٣٠٠ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

کرمی زمان عودت آثار به شرکت‌کنندگان در جشنواره را از اول مرداد تا پنجم مرداد اعلام کرده و افزود: متقاضیان مرکز استان با مراجعه به محل دبیرخانه به آدرس: بلوار استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، طبقه همکف، اداره امور هنری و سینمایی، آثار خود را جهت شرکت در جشنواره ارائه کنند. کلیه شرکت کنندگان در شهرستان‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه، آثار خود را ارائه نمایند.

 

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.