فراخوان پنجمین جشنواره موسیقی آوای امید استان زنجان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با همکاری انجمن موسیقی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دو بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی برگزار می‌شود.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا ٢٦ مردادماه ٩٦ در نظر گرفته شده و اعلام نتایج بازبینی آن دوم شهریورماه خواهد بود تا در روزهای دهم تا هفدهم شهریورماه، جشنواره آوای امید زنجان آغاز به کار کند.

مقدم خاطر نشان کرد: طبق فراخوان این جشنواره، بخش تک‌نوازی شامل سازهای تار (ایرانی و آذربایجانی)، سه‌تار، عود (بربط)، سنتور، آواز (ایرانی و آذری)، ویولن (ایرانی و کلاسیک)، کمانچه (ایرانی و آذری)، قانون، تنبور، تنبک، دف، نی، پیانو، گیتار (کلاسیک و فلامنگو)، قوپوز (ساز آشیقی)، سازهای بادی (بالابان، فلوت، ترومپت، کلارینت، سازدهنی، فلوت ریکوردر)، قارمان و ناغارا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: طبق فراخوان این جشنواره، حدنصاب تعداد شرکت‌کنندگان در بخش تک‌نوازی در هر گروه سنی ٦ نفر بوده و در صورتی که تعداد شرکت‌‌کنندگان کمتر از این تعداد باشد، شرکت‌کنندگان با صلاحدید هیئت بازبینی وارد بخش جنبی خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: فیلمها باید در خانه (نه در استودیو) و...با دوربین‌های ساده فیلم‌برداری شوند و بدون هیچگونه افکت صوتی و تصویری و بدون هیچگونه دستکاری و تدوین ضبط شود. تصویر چهره شخص باید کاملاً واضح باشد.

مقدم افزود: در اجرای صحنه‌ای تکنوازی، در هر گروه سنی یک نفر به‌عنوان نفر برتر و یک نفر به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب خواهند شد.

گفتنی است که در بخش گروه ‌نوازی نیز، پنج گروه برتر در حوزه‌های آشیقی، سنتی، کلاسیک، پاپ و آذری در اجرای صحنه‌ای توسط هیئت داوران تندیس جشنواره، لوح‌های تقدیر و هدایای نقدی دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.