روزنامه لوفیگارو با اشاره به کاهش میل مردم فرانسه به مصرف گوشت، از ایران و چین به عنوان بازارهای جدید خرید این محصول یاد کرد.

لوفیگارو: ایران و چین دامپروران فرانسوی را نجات می‌دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: ایران و چین با وارد کردن گوشت از فرانسه،‌ دامپروران این کشور را نجات می‌دهند.

این روزنامه فرانسوی نوشت: پرورش‌دهندگان گاو، گوسفند بازار جدیدی را برای عرضه محصولات خود پیدا کرده‌اند و در حالی که مصرف گوشت در فرانسه کاهش یافته، این موضوع موجب دلگرمی دامپروران فرانسوی شده است.

در حال حاضر مردم فرانسه کمتر از گذشته گوشت خریداری می‌کنند و سرانه مصرف آنها در ده سال اخیر تا 2,25 درصد معادل 86,7 کیلو در سال به ازای هر نفر کاهش یافته است، به همین علت پرورش‌دهندگان دام در جستجوی بازارهای جدید برای فروش محصولات خود هستند.  

لوفیگارو افزود: ایران با خرید گوشت گاو و گوسفند، و چین با خرید گوشت خوک نمونه‌هایی از این بازارهای جدید محسوب می‌شوند. 

برونو دوفیه، رئیس فدراسیون ملی گوشت گاو فرانسه، اعلام کرد: «تا پیش از این 80 درصد از گوشت گاو حوزه اروپا از طریق صادرات گوشت فرانسه تأمین می‌شد؛ اما به علت رقابت شدید میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بی‌علاقگی و بی‌میلی مردم به مصرف گوشت، فروش ما به شدت کاهش یافته است. به همین دلیل ما به دنبال بازارهای جدید برای توسعه بخش دام کشور هستیم.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
یه وفت گوشت خوک بهمون نندازن این فرانسویای موذی
آخرین اخبار