معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : زیان‌ها و آثار منفی مصرف گوشت دام به‌صورت کشتار غیرمجاز و خارج از کشتارگاه برای مردم استان به طور گسترده اطلاع رسانی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ فتاح محمدی در نشست «بیوتروریسم» کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: خبرنگاران و رسانه‌های استان رسالت سنگینی در این زمینه داشته و انتظار می‌رود بیش از پیش فعالیت کنند. 

وی افزود: آن دسته از سایت‌های محلی کهگیلویه و بویراحمد که هفته قبل شایعه آلودگی سمی آب آشامیدنی شهر مادوان و برخی روستاهای اطراف آن از جمله مهریان و بلهزار در شهرستان بویراحمد را منتشر کرده بودند شناسایی و به مراجع قضایی استان معرفی شوند. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید با این سایت‌ها برخورد جدی شود زیرا با چنین اقدامی سبب به هم زدن امنیت روانی اهالی شهر مادوان و روستاهای مهریان و بلهزار شهرستان بویراحمد و مردم دیگر نقاط استان شدند. 

محمدی خواستار اندیشیدن تـمهیدات لازم از جمله تهیه تانکرهای سیار آب‌رسانی برای مواقع ضروری و هنگام بروز مشکلات احتمالی درزمینهٔ تأمین آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد شد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت : حدود 97 درصد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع این استان عمدی است و با هدف تصرف اراضی ملی اطراف آنها توسط افراد سودجو انجام می‌شود.

سید اسدالله هاشمی اظهار کرد : مشکلات کمبود اعتبار، امکانات و تجهیزات به‌ویژه بالگرد برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 

وی افزود :آفات و بیماری‌های سوسک چوب خوار، سوسک بلوط خوار و پروانه جوانه خوار بلوط هر چند وقت یک‌بار در استان بروز می‌کند و باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود. 

هاشمی بیان کرد: یکی از دلایل مهم گسترش این نوع آفات و بیماری‌ها در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه جنگل‌های بلوط بروز خشک‌سالی‌های چند سال اخیر است. 

«بیوتروریسم» شامل انتشار عمدی عوامل بیولوژیک از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها و یا سموم توسط دشمن است که با هدف به مخاطره انداختن سلامت و جان انسان‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.