رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان افزایش قیمت جوجه را عامل کاهش جوجه ریزی در مرغداری های استان عنوان کرد.

افزایش قیمت جوجه عامل کاهش جوجه ریزی در مرغداری هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد حسین زمانی راد، رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان گفت: افزایش قیمت جوجه مرغداران را برای جوجه ریزی در مرغداری ها با مشکل روبرو کرده و مرغداران خوزستان همزمان با سراسر کشور تصمیم گرفته اند از امروز به مدت 15 روز از خرید جوجه با این قیمت بالا خودداری نمایند.

وی تصریح کرد: هم اکنون قیمت جوجه 28 هزار ریال به دست مرغدار می رسد و این قیمت برای مرغدار با توجه به هزینه های پرورش آن به صرفه نیست.

زمانی راد افزود: مرغداران خواستار خرید جوجه با قیمت 14 تا 15 هزار ریال با توجه به برآورد هزینه ای که در این صنعت شده هستند.

رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان خاطرنشان کرد: حدود 5 ماه است که جوجه با قیمت بالا به دست مرغداران می رسد که باعث کاهش جوجه ریزی در استان و کشور شده است.

وی بیان داشت: صدور زیاد مجوز تاسیس مرغداری در خوزستان باعث شده که جوجه به اندازه کافی و ظرفیت تولید به تمامی مرغداران نرسد.
 
محمدحسین زمانی راد با اشاره به اینکه 900 مرغدار فعال در خوزستان وجود دارد اظهار داشت: میانگین تولید گوشت توسط مرغداری های خوزستان در 1 ماه، 6هزار و 750 تن است که این ماه این میزان تولید کاهش می یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.