مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: امسال تاکنون ۳۰ سایت اینترنت پرسرعت روستایی بی سیم در مناطق مختلف استان با تکنولوژی اینترنت نسل چهار (TD- LTE) نصب و راه اندازی شده است.

نصب وراه اندازی ۳۰ سایت اینترنت پرسرعت روستایی در استان کردستان به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فردین سعیدی گفت: امسال تاکنون ۳۰ سایت اینترنت پرسرعت روستایی بی سیم در روستا‌های شهرستان‌های قروه، بیجار، دیواندره، سقز و سنندج با تکنولوژی اینترنت نسل چهار (TD- LTE) نصب و راه اندازی شده است.

وی از احداث ۸۰ دکل در استان خبردادو افزود: بااحداث این دکل‌ها به ترتیب ۸۸۱ روستای دیگر استان از طریق (LTE) به اینترنت بی سیم متصل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به مشکل نبود اینترنت در روستا‌های شهرستان‌های مریوان و سروآباد اشاره کرد و یادآور شد: از ۸۸۱ روستایی که قرار است امسال از اینترنت پرسرعت بی سیم بهره‌مند شوند، ۴۵ روستا در سروآباد و ۱۰۰ روستا در مریوان است.

وی مشکل اصلی منطقه سروآباد و مریوان را از لحاظ واگذاری اینترنت پرسرعت، تملک زمین برای احداث سایت اعلام کرد و گفت: کار مجوز احداث، جذب اعتبار و انتخاب پیمانکار برای سایت‌ها انجام شده و تلاش می‌کنیم به زودی مشکل تملک زمین سایت‌ها را با کمک مسئولان شهرستانی و نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی برطرف کنیم.

سعیدی اضافه کرد: قرار است شرکت ایرانسل نیز مشکل آنتن دهی موبایل را در تعدادی از روستا‌های سروآباد رفع کرده و اقدام به نصب دکل کند.

گفتنی است؛ در حال حاضر ساکنان ۷۸۹ روستای استان کردستان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

راه اندازی سایت‌های اینترنت پرسرعت روستایی در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.