هم گرایی خوب بین دستگاه‌های خدمت رسان و وجه مشترکشان برای دعوت به مشارکت با نیازمندان افتخار بزرگی برای مسئولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ماه رمضان، بهترین زمان برای انس با قرآن، تقرب و نزدیکی به خداست به طوری که مسلمانان با یک دست دعا و با دست دیگر از مستمندان و ایتام دستگیری می‌کنند تا سازندگی فردی و جمعی محقق شود.

وی افزود: دستاوردهای کمیته امداد را در سی و هشت سال عمر کاری ارزشمند، فاخر و دارای اقدامات موثر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: خدمات این نهاد علاوه بر هم وطنان برای محرومان در سایر نقاط جهان به الگو تبدیل شده است تا آن جا که کشورهای مختلفی از کمیته امداد الگو برداری و برای محرومیت زدایی اقدام کرده اند.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه بیش از سیصدو نود یک هزار نفر در قالب صدوهفتادو پنج خانوار از کمیته امداد خدمات می‌گیرند، افزود: شصت درصد از جامعه مددجویان مربوط به زنان سرپرست خانوار و پنجاه و پنج درصد مربوط به خانوارهای روستایی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دغدغه مسئولان رسیدگی به امور محرومان است، تصریح کرد: هم گرایی خوبی بین دستگاه‌های خدمت رسان برای دعوت به مشارکت با نیازمندان صورت گرفته که وجه مشترک دستگاه‌های مختلف، توجه به محرومان است و این امر افتخار بزرگی برای کمیته امداد محسوب می‌شود که همه حاضر به همراهی، کمک و حرکت در این بخش هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از همراهی خیران و نیکوکاران با کمیته امداد و در بخش‌های مختلف تقدیر کرد و افزود: اعتماد مردم و داشتن سرمایه‌های اجتماعی برای کمیته امداد بزرگترین تکیه گاه است که خوشبختانه نسبت به گذشته شاهد حضور پرشور و فراوان نیکوکاران در این نهاد هستیم.

مسعودیان راد افزود: در حال حاضر سیزده هزار یتیم از شش حامی و بیست و چهار هزار فرزند مشمول طرح محسنین (خانواده‌های نیازمند) از شش هزار حامی بهره‌مند هستند که ایتام از وضعیت نسبی خوبی برخودار هستند، اما فرزندان طرح محسنین با مشکلات و کمبودهایی مواجه هستند که حضور و همراهی خیران در این بخش بیش از پیش لازم و ضروری است.

وی گفت: از مهمترین بخش‌های برنامه کمیته امداد در ماه مبارک رمضان اطعام نیازمندان است که در سال گذشته چهار صدو پنجاه تا پانصد هزار نفر اطعام شدند و درسال جاری اگر هر کسی فقط یک وعده غذا را به محرومان و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد اختصاص دهد چندین بار می‌توان نیازمندان را اطعام داد و شاهد موج نیکوکارانه مردم خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: کمیته امداد خراسان رضوی در سال گذشته در بخش اشتغال بیش از هشتاد و یک میلیارد و چهار صد میلیون تومان و در بقیه سرفصل‌های کاری شامل معیشت، درمان و بیمه، مسکن و ... سیصدو پنجاه میلیارد تومان هزینه کرده است.

مسعودیان راد، رویکرد کمیته امداد را توانمندسازی برای عزت، استقلال و کرامت مددجویان اعلام کرد و گفت: باتوجه به اینکه رویکرد توانمندسازی در این نهاد اجرایی شده است در سال گذشته بیش از هشت هزار شغل با بیش از هشتادو یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان ایجاد شده و افرادی را که پیش از این مصرف کننده بوده اند را به مولد و تولیدکننده تبدیل کرده است.

وی، از خروج افراد خودکفا شده از چرخه حمایتی کمیته امداد خبر داد و افزود: سالانه پنج تا شش هزار نفر از افراد خودکفا شده از طریق طرح‌های اشتغال زایی از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند و افراد جدیدی که شناسایی و نیازمندی آن‌ها محرز شده است، جایگزین می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از سهم قابل توجه مددجویان و مجریان طرح‌های خودکفایی کمیته امداد در تولید ناخالص ملی گفت و افزود: هدف کمیته امداد از ایجاد طرح‌های اشتغال، فقط کسب درآمد نیست بلکه انسجام خانواده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مسعودیان راد افزود: طرح پزشک خانواده از سال هفتاد و شش در کمیته امداد برای مدیریت دقیق بر هزینه، داشتن شناسنامه درمانی مددجویان و داشتن بانک اطلاعاتی اجرا شده است که با موفقیت این طرح، شاهد اجرای آن در سطح ملی هستیم.

انتهای پیام// ه. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.