برگزاری همایش گرامیداشت سعدی در اهرم

همایش گرامیداشت سعدی شیرازی شاعر نامدار قرن هفتم هجری با همت انجمن شعر و ادب اهرم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان استان بوشهر برگزار شد.

برگزاری همایش گرامیداشت سعدی در اهرم
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این همایش با بیان اینکه برگزاری همایش بزرگداشت به ویژه برای شاعران بزرگ پارسی گو به ارتقا سطح کیفی فرهنگ و هنر در جامعه کمک شایانی می کند، اظهار داشت: اصحاب قلم و فرهنگ تنگستان همواره جایگاه خاصی در بین شهرستان های استان داشته و برگزاری چنین همایش هایی نیز نشان از اهمیت دادن آنها به اشخاص برجسته ادبیات فارسی است.

حمیده ماحوزی با تاکید بر اینکه برای برخی از آداب، رسوم، مثل ها، متل ها و ضرب المثل هایی که ریشه تاریخی در فرهنگ و ادب دارند و از گذشتگان به ارث رسیده باید تدبیری اندیشیده و زمینه انتقال آن به نسل جوان امروز فراهم شود، افزود: در این ارتباط انتظار از اهل قلم و فرهنگ و ادب این است که برای کمک به پاسداشت زبان مادری و نیز حفظ آداب و رسوم ایرانی از هیچ تلاشی دریغ نکنند تا این آداب و رسوم به دست فراموشی سپرده نشود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در صورت گرد آوری این فرهنگ و خرده فرهنگ های اصیل ایرانی و بومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از چاپ این آثار حمایت ویژه می کند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.