دونالد ترامپ در سخنانی خطاب به نظامیان آمریکایی حاضر در پایگاه هوایی سیگونلا، اظهارات خصمانه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران تکرار کرد.

سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در پایگاه نظامی سیگونلا/ترامپ: در نشست ریاض بر انزوای بیشتر ایران تأکید کردیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فاکس نیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (شنبه)، در جمع نظامیان این کشور در پایگاه هوایی «سیگونلا» واقع در شهر سیسیل ایتالیا، به ایراد سخنرانی پرداخت. ترامپ خطاب به نظامیان آمریکایی حاضر در این پایگاه هوایی مدعی شد این کشور هر روز قدرتمندتر می‌شود. 

رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی مدعی شد: مهم نیست (ما آمریکایی‌ها) کجا هستیم. ما همیشه پیروزیم. وی افزود: تروریسم یک تهدید است؛ تهدیدی بد علیه بشریت. ما با همکاری یکدیگر بر این تهدید غلبه خواهیم کرد. ما پیروز خواهیم شد. 

ترامپ همچنین افزود از کشورهای منطقه خاورمیانه خواسته در مبارزه با این اهریمن (تروریسم) که تاکنون جان مسلمانان بیگناه بیشماری را گرفته است، همکاری کنند. 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با تکرار اظهارات خصمانه خود علیه کشورمان، مدعی شد: در نشست اسلامی-آمریکایی ریاض، ایران را منزوی‌تر و بر عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای تأکید کردیم. وی در این سخنرانی یک‌‌بار دیگر زبان به تمجید از «ملک سلمان»، پادشاه عربستان، گشود. ترامپ که این روزها از انعقاد قرارداد تسلیحاتی چندصد میلیارد دلاری با ریاض سر از پا نمی‌شناسد، در اظهاراتی مضحک مدعی شد ملک سلمان «رهبری خردمند!» است.  

ترامپ همچنین در این سخنرانی، با اشاره به حمله روز گذشته به مسیحیان قِبطی‌ در مصر آن را یک حمله تروریستی رذیلانه علیه مسیحیان این کشور خواند.

قبطی‌ها نام قومی از مسیحیان بومی کشور مصر می‌باشد که پرجمعیت‌ترین اقلیت مسیحی این کشور به شمار می‌آیند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین، در جمع نظامیان این کشور در ایتالیا، بر عزم دولت آمریکا بر تقویت «پیوند ناگسستنی» واشنگتن-تل‌آویو تأکید کرد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار