آمار زنان عضو شورا در مناطق روستایی این استان در دوره پنجم 40 درصد در مقایسه با دوره چهارم بیشتر شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا یونسی رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت : در دوره پنجم 205 زن به عضویت شوراهای اسلامی روستاهای مازندران در آمدند.

وی با بیان اینکه آمار زنان عضو شورای چهارم در روستاهای مازندران 172 نفر بود.افزود :در مازندران از 18 هزار نفر داوطلبی که برای انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی ثبت نام کرده بودند ، حدود 6 درصد زن بودند که در مقایسه با دوره چهارم افزایش 21 درصدی داشت .

معاون استاندار مازندران گفت : در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ، آمار زنان راه یافته به شورای شهرهای مازندران 33 درصد کاهش یافت .

یونسی افزود : هم اکنون 24 زن عضو شوراهای اسلامی در 58 شهر مازندران هستند ولی در انتخابات دوره پنجم تنها 18 نفر موفق شدند به این پارلمان محلی راه یابند.

وی گفت : در مجموع حدود 25 درصد از زنانی که در مازندران نامزد شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند موفق به راهیابی به این نهاد شده اند.

براساس آمار هم اکنون هفت هزار و 735 نفر در مازندران عضو شورای اسلامی شهر و روستا هستند. 340 نفر از این تعداد عضو شورای 58 شهر استان هستند.

بررسی آمار ستاد انتخابات مازندران نشان می دهد حدود 6 درصد از منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرها و کمتر از 5 درصد منتخبین روستاییان در این نهاد مردمی را زنان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار