کتاب «۶۳ داستان از زندگی امام علی (ع)» نوشته حجت الاسلام «هادی قطبی» از سوی انتشارات «بهار دل‌ها» چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شخصیت ممتاز علی بن ابیطالب (ع) را نمی توان با گفتار و نوشتار توصیف کرد اما به عنوان اسوه باید ایشان را در حد توان بشری شناخت. حجت الاسلام قطبی 63 داستان از زندگی امام علی (ع) را در قالب یک کتاب 100 صفحه ای به رشته تحریر درآورده است. این اثر در قطع رقعی از سوی انتشارات بهار دلها چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 
در داستانی با عنوان " تا فردا " در کتاب " 63 داستان از زندگی امام علی (ع) " می خوانیم: هلال بن مسلم می گوید: از جدم حره شنیدم که گفت شبی مقداری پول برای حضرت آوردند.
 
ایشان فرمودند:« هم اکنون آن را تقسیم کنید.» اطرافیان عرض کردند:« الان شب است تا فردا صبر کنید». ایشان فرمودند:« آیا شما یقین دارید که من فردا زنده هستم؟» به آن حضرت عرض کردند:« ما هم برای خود چنین باوری نداریم». سپس حضرت شمعی آوردند و زیر نور آن شمع اموال را بین مردم تقسیم کردند.
 
در داستان دیگری با عنوان " من به شکم خود می گویم صبر کند "،می خوانیم: روزی حضرت علی (ع) از درب دکان قصابی می گذشت. قصاب به جهت علاقه به آن حضرت به ایشان عرض کرد:« یا امیرالمومنین! گوشت های خوبی آورده ام؛ اگر می خواهید یک مقداری ببرید». حضرت فرمودند:« الان پول ندارم که بخرم». قصاب عرض کرد: من صبر می کنم پولش را بعدا بدهید».
 
حضرت در پاسخ فرمودند:« من به شکم خود می گویم که صبر کند. اگر نمی توانستم به شکم خود بگویم که صبر کند از تو می خواستم که صبر کنی ولی حالا که می توانم به شکم خود می گویم که صبر کند».
 
قرض کردن، اندوه الهی، زره علی (ع)، عدالت در همه چیز، نهی از اسراف آب، اوج ایثار، فرش حاکم، یتیم نوازی، ادای حق جامعه، شیوه خیاطی، مرا یاری دهید، غذای جگر، شیر ترشیده، گردنبند، میهمانی مشروط، بدرقه همسفر، زیر نور ماه، چراغ بیت المال، پوست گوسفند، قاطعیت، مرد ناشناس، بخشش سرمایه، به فکر نیازمندان، قلم هایتان را کوتاه بگیرید، هزار رکعت نماز، قناعت در آغاز ازدواج و سخن حضرت به قاتل خویش عناوین برخی از داستان های کتاب " 63 داستان از زندگی امام علی (ع) " است.
 
گفتنی است،‌ کتاب"  63 داستان از زندگی حضرت علی (ع) " نوشته حجت الاسلام هادی قطبی در شمارگان 2000 نسخه با قیمت 3500 تومان از سوی انتشارات بهار دلها چاپ و روانه بازار کتاب شده است.
 
انتهای پیام/ح



برچسب ها: کرمانشاه ، کتاب ، داستان ، امام ، علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.